Nivelul total de frauda pe card in Romania este de 0,004%, de aproape 10 ori mai mic decat media UE

5 iulie 2017

Potrivit statisticilor, nivelul total de frauda din Romania este de 0,004%, de aproape 10 ori mai mic decat media Uniunii Europene. Din nivelul total de frauda in Romania, cea mai mare parte are loc in mediul online – 70% in Romania vs. 66% media UE ca pondere a fraudei CNP din frauda totala pe carduri. Numarul de fraude raportat la 1.000 locuitori este de 0,06 – in timp ce media la nivel european este de 18,5.

Romania este un exemplu de bune practici in acest domeniu si ar trebui sa vorbim mai mult despre acest lucru, considera Cosmin Vladimirescu, general manager al MasterCard Romania.

„Frauda nu este un fenomen in Romania. Suntem la polul opus si putem sa spunem ca suntem un exemplu de best practice. Extrem de putinele fraude inregistrate vin de pe Internet, dar asta nu inseamna ca sunt bani pierduti de romani. Sunt tranzactii disputate si ulterior banii sunt recuperati de catre bancile emitente si returnati posesorilor de card.”, a declarat Cosmin Vladimirescu, in cadrul emisiunii Profesionistii in Banking.

Intrebat despre ce le poate spune posesorilor de card contactless care cred ca le pot fi furati banii de pe card prin simpla atingere a portofelului cu un cititor mobil,  Vladimirescu a precizat ca acest lucru „este aproape imposibil de imaginat”.

Un cititor de card (terminal POS) poate accepta o plata cu cardul doar atunci cand este activ, si anume conectat la sistemele unei banci acceptatoare. Conectarea la sistemele bancilor poate fi realizata doar de o companie, dupa ce aceasta a trecut prin filtrele de verificare si dupa ce a semnat un contract cu banca acceptatoare.

Astfel, orice tranzactie efectuata cu un terminal POS este asociata unui comerciant si poate fi urmarita catre contul bancar deschis la banca acceptatoare. Pentru a preveni aparitia fraudelor, exista multiple protocoale de securitate asociate platilor cu cardul, orice tranzactie fiind monitorizata de sistemele si procedurile institutiilor bancare.

Vladimirescu a mai precizat ca nivelul de securitate este acelasi indiferent daca vorbim de un card de masa, un card de debit sau unul de credit.

Sursa: wall-street.ro

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?