Informatiile de la Biroul de Credit vorbesc despre responsabilitatea financiara si nu despre venituri. Este important sa fii responsabil financiar, indiferent de venitul pe care il ai.
In 2015, aplicatia Scorerise lansa in premiera posibilitatea romanilor de a-si accesa digital si imediat scorul si raportul de credit, ca o alternativa la informatiile ce puteau fi primite doar „fata in fata” de la banci sau chiar de la Biroul de Credit. Pana acum, aplicatia a avut peste 400.000 de download-uri iar in prezent inregistreaza aproximativ 200.000 de clienti activi.
„Primul lucru pe care vor sa-l stie clientii este daca sunt in Biroul de Credit. Sunt multi din diaspora interesati sa vada acest lucru. Odata ce ai devenit client Scorerise poti sa interoghezei oricand, la miez de noapte, la miez de zi, si sa-ti afli situatia. Sunt persoane care fac asta saptamanal, mai ales cele cu foarte multe credite. Unii au peste 20 de credite simultan,” a declarat Nic Balaceanu, CEO si fondator Lendrise Marketplace, in cadrul emisiunii NOCASH de la RadioDA.ro.
In momentul de fata, ca sa-ti afli in cateva secunde scorul si raportul de credit costa 10 lei. Ulterior, suportul primit in aplicatia Scorerise este gratuit, consilierii explicand instant – le cerere – situatia fiecarui utilizator in parte lor.
„Am remarcat in ultimii ani ca romani din diaspora solicita situatia inscrierii la Biroul de credit pentru a-si lua credit in Spania, de exemplu. Mai mult, au aparut situatii in care utilizatorii Scorerise au nevoie de situatia incrierii, de raportul de credit pentru angajare. De ce? Nu este vorba de vreo discriminatre ci de responsabilitate financiara, pentru ca arata cat de serios esti tu ca persoana.”
Desigur ca finalitatea demersului Scorerise nu se rezuma doar la a creste gradul de educatie financiara ci a imbunatati si starea de confort financiar a clientilor. Astfel, „incercam sa intelegem cand si unde ei ar putea sa faca o refinantare pe baza istoricului pe care il au,” spune Nic Balaceanu.
„Noi acum trimitem lead-uri catre banci, avem cateva contracte destul de importante.”
Se pare ca, in contextul pandemic actual, refinantarea este tendinta care se manifesta atat in optiunea bancilor cat si a clientilor.
„Bancile sunt mai degraba interesate sa refinanteze si sa-si pastreze clientii. Pandemia pune bancile, si in general creditorii, in expectativa pentru ca impactul va fi destul de dureros in momentul in care aceasta destindere a platilor se va opri. Clientii la randul lor vor sa se refinanteze pentru ca le este teama sa-si ia un credit nou iar refinantarea pe un termen mai lung face sens. In plus, sunt multi care vor sa-si consolideze mai multe credite intr-unul singur,” explica reprezentantul Scorerise.
Planuri de viitor
Compania intentioneaza sa angajeze mult mai multi consilieri, incercand sa se transforme intr-un fel de Uber al serviciilor de (re)finantare. Sa faci bani din credite, fara ca tu sa dai acele credite.
„Vrem sa aducem pe platforma Lendrise cat mai multi consultanti, eventual ofiteri de credit, oameni de risc, care sunt dispusi sa dea consultanta, cand au timp. Exact ca la Uber, conduc masina cand am timp si mai fac si niste banuti,” explica managerul Lendrise Markeplace.
Urmatorul pas firesc este lansarea unei noi platforme, ceva de tip Anuntul Telefonic, insa strict pe zona de creditare. Aici se va intalni cererea cu oferta in domeniu.
„Foarte curand vom lansa o platforma unde, in loc sa te duci tu la banca, vom invita banca sa vina la tine. Este ceva foarte simplu de tip anuntul telefonic. Va fi un fel de anunt de credit in care tu soliciti fie un credit fie o refinantare si atunci creditorii, sau brokerii, pentru ca si ei sunt implicati in acest sistem, pot vedea cererea ta iar daca sunt interesati, si tu esti ok, poti sa incepi discutia. Este complet anonim, tu il anunti acolo si vezi daca bonitatea ta reprezinta un interes pentru creditori. Nu exista niciun comision implicat in partea de creditare. „
Pentru detalii, accesati interviul de mai jos:
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: