[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Netopia a trimis peste 100 mil. SMS-uri in 2014 – 40% dintre ele au fost catre clientii bancilor

10 februarie 2015

web2sms, serviciul de mobile marketing dezvoltat de NETOPIA, a expediat peste 100 milioane de SMS-uri in 2014, cu 45% mai multe fata de cele expediate in anul precedent. Cele mai multe SMS-uri transmise de web2sms anul trecut au fost pentru clientii din domeniul bancar, urmati de cei din retail.

Practic, 40% dintre cele peste 100 mil. SMS-uri au fost trimise de banci catre clientii acestora. Cele mai frecvente sms-uri trimise de banci vizeaza, in ordine, urmatoarele:
1. Notificare privind modificarea balantei contului curent;
2. PIN de autentificare/autorizare;
3. Parole de 3D Secure – trimise de banca in momentul în care se solicita autentificarea pentru platile online – la fiecare noua tranzactie se genereaza o alta parola – sistem folosit in prezent de o singura banca dar care urmeaza a fi implementat si de alte banci;
4. notificari plata credite;
5. notificari privind modificarea ratei de dobanda.

Sunt banci care folosesc SMS-ul și pentru trimiterea codului PIN la emiterea unui nou card. Si in portofoliul Netopia exista un asemenea client.

„Pentru bancile care folosesc toata aceasta varietate de sms-uri, 18% reprezinta mesaje cu PIN-uri de autentificare si SMS-uri cu codul pentru autorizare tranzactii.”, a declarat Liviu Pandrea – Director Netopia. „In portofoliul de clienti al Netopia, pe zona de servicii sms, se afla jumatate dintre bancile din Romania”,a mai adaugat sursa citata.

Potrivit informatiilor NETOPIA, peste 3.000 de clienti au folosit platforma web2sms in 2014 pentru a trimite mesaje comerciale si de informare. Cele mai importante volume au fost generate de companiile din sectorul bancar, urmate de cele din retail, unde jocurile si concursurile prin SMS au crescut cu peste 50% fata de 2013.

Performanta web2sms din 2014 vine si pe fondul evolutiei generale a pietei locale de mobile marketing, care a crescut cu peste o treime fata de 2013, si care, conform estimarilor NETOPIA, va ajunge la un volum de 350 milioane de SMS-uri în 2015.

Comentand despre segmentul cu cel mai mare potential de creștere, reprezentantii Netopia considera ca mediul bancar este relativ plafonat intrucât utilizeaza deja sms-ul de o buna perioada de timp.
„Cresterea de piata este generata de retail.Toate bancile folosesc deja de cativa ani SMS-ul, cresterea din acest segment va fi sub 3%.”, a mai precizat Pandrea.

In cazul web2sms, campaniile de marketing au reprezentat doar 14% din totalul SMS-urilor expediate anul trecut, volumele principale fiind reprezentate de SMS-urile tranzactionale.

Companiile din Romania care utilizeaza cu precadere SMS-ul ca metoda de comunicare cu baza de clienti raman cele care administreaza baze mari de clienti, respectiv companii din sectorul financiar-bancar, retail si telecom.

„Evolutia cea mai importanta se vede in cazul campaniilor realizate de companii cu propriile baze de clienti, in crestere cu 30% fata de anul precedent. Sunt si genul de campanii care inregistreaza cele mai bune rate de raspuns, chiar si 8% in anumite cazuri”, declara Antonio Eram, CEO si Fondator NETOPIA.

Evolutia web2sms este vizibila si la nivel de venituri, care au fost cu circa 38% mai mari in 2014  fata de anul anterior. Potrivit reprezentantilor NETOPIA, platforma urmeaza sa isi diversifice portofoliul de produse in 2015 si sa adreseze noi servicii, ce vor genera o crestere de peste 10% a numarului de SMS-uri expediate pana la finalul anului.

Pentru rezultate optime generate de o campanie de SMS-uri, specialistii NETOPIA le recomanda companiilor care adreseaza destinatari deja existenti in baza de date, cu care au mai interactionat cel putin o data, sa comunice cu ei constant, de minim 2 ori pe luna, indiferent ca este vorba de o promotie, o invitatie la un eveniment sau culegerea unui feedback prin notarea indicatorilor urmariti. Costul lunar per client pentru acest gen de activitate este de 0,07 euro.

In cazul campaniilor de achizitie care adreseaza baze de date noi, recomandarea web2sms este sa se inceapa treptat, cu un volum de 10.000 de SMS-uri, iar in functie de rata de raspuns, sa se ajusteze constant mesajul. Acest gen de campanii de achizitie au un cost estimativ de 800 euro pentru 10.000 de SMS-uri expediate, cu o rata  medie de raspuns de 0,5%, respectiv 50 de clienti noi.

Potrivit reprezentantilor Netopia, serviciul web2sms este prezent prima platforma completa de marketing şi comunicare mobila. Serviciul se adreseaza companiilor care doresc sa comunice direct cu clienţii prin intermediul mesajelor scurte SMS, indiferent de reţeaua de destinaţie. Companiile pot accesa serviciul direct de pe www.web2sms.ro si pot începe sa trimita SMS-uri imediat dupa înregistrare si autentificare.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?