[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Netopia a procesat lunar peste 2 milioane de tranzactii online cu card sau SMS, in 2019. 550.000 de utilizatori unici fac lunar diverse plati online.

18 februarie 2020

NETOPIA Payments a înregistrat o creștere cu 41% a numărului de tranzacții digitale procesate în 2019 față de anul precedent. „Astfel, anul trecut, compania a procesat lunar peste 2 de milioane de tranzacții online cu cardul sau prin SMS.”, potrivit unui comunicat de presa.

Potrivit reprezentanților companiei, NETOPIA Payments a depășit în 2019 pragul de 15.000 de comercianți parteneri. De asemenea, 550.000 de utilizatori unici fac lunar diverse plăți online, prin intermediul serviciilor furnizate de companie.


În 2019, valoarea medie a tranzacției a înregistrat o scădere de aprox. 15% comparativ cu anul anterior, datorită diversificării serviciilor și produselor care pot fi achitate în prezent online. Cea mai mare tranzacție procesată de NETOPIA Payments anul trecut a fost în valoare de circa 24.500 euro și a constat în achitarea unui pachet de servicii turistice.

În topul categoriilor de produse și servicii pentru care românii au făcut plăți digitale cu cardul anul trecut, au fost: turism, evenimente, home&deco, plata facturilor pentru utilități și shared mobility solutions.

„De la an la an observăm o creștere semnificativă a numărului de tranzacții online, ceea ce indică o consolidare a pieței în această direcție. Mai îmbucurător este faptul că cei mai mulți dintre utilizatori aleg să facă plățile de zi cu zi de pe propriile smartphone-uri, ceea ce le asigură o rapiditate mai mare în achiziționarea serviciilor sau produselor dorite. Pentru anul în curs, vizăm atât creșterea numărului de comercianți înrolați în platforma noastră, cât și a numărului de utilizatori care aleg plata online și ne dorim ca acest lucru să devină un obicei constant în viața cotidiană a românilor”, a declarat Antonio Eram, CEO și Fondator al NETOPIA Payments.

62% dintre utilizatori preferă plățile online pe dispozitive mobile

Din datele companiei, aprox. 62% din totalul tranzacțiilor procesate anul trecut au fost realizate de pe dispozitive mobile, comparativ cu un procent de 38% dintre clienții finali care au ales desktop-ul pentru plățile online. Dintre cei care au efectuat tranzacții de pe mobil, circa 75% au folosit un dispozitiv cu sistem de operare Android și 25% un sistem de operare iOS. 

Potrivit NETOPIA Payments, 42% din totalul tranzacțiilor realizate anul trecut au fost făcute de persoane cu vârsta cuprinsă între 25 și 34 de ani, urmați de segmentul de vârstă 35-44 ani (26%) și de tinerii cu vârsta între 18-24 de ani (12,5%). Plățile online au fost realizate în majoritate de către bărbați, cu o pondere de 72,5% din total.

În ceea ce privește topul regiunilor care au generat cele mai multe tranzacții în 2019, pe primul loc se află București cu peste 43%, urmat de județele Cluj cu 11%, Timiș (7,5%), Brașov (6%), Iași cu peste 4% și Sibiu cu 2,5%.

Noutăți
Stay updated to the impact of emerging technologies in fintech & banking.
Banking 4.0 newsletter - subscribe
Cifra/Declaratia zilei

Dariusz Mazurkiewicz – CEO at BLIK Polish Payment Standard

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

To be honest I think that Sinaia, your conference, is much better then Davos.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?