[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Mesajul bancii centrale: „BNR actioneaza si sustine in totalitate demersurile sistemului bancar, de sprijinire a persoanelor fizice si companiilor afectate de criza.” Institutia pregateste „modificari adecvate ale regulamentelor bancare prudentiale.”

19 martie 2020

Banca Națională a României este implicată împreună cu guvernul, autoritățile publice și sistemul bancar în vederea limitării efectelor negative ale pandemiei de COVID-19

Comunicat BNR

„În contextul evenimentelor recente cauzate de noul coronavirus 2019 (COVID-19), Banca Națională a României (BNR) a întreprins un set de măsuri pentru a sprijini eforturile autorităților publice și ale sistemului bancar de a limita efectele crizei asupra economiei naționale.


În primul rând, BNR a luat toate măsurile necesare pentru a asigura, în continuare, buna funcționare a sistemelor de plăți și de decontare în monedă națională, în vederea desfășurării, în condiții normale, a tranzacțiilor comerciale și financiare, indiferent de evoluția situației cauzate de pandemie.

De asemenea, BNR monitorizează și analizează permanent evoluțiile interne și internaționale, precum și impactul pandemiei de COVID-19 asupra piețelor financiare și economiei naționale, fiind pregătită să asigure stabilitatea necesară în condițiile date, precum și lichiditatea sistemului bancar, pentru buna funcționare a finanțelor publice și a economiei reale.

Finanțarea curentă a cheltuielilor publice (salarii, pensii, cheltuieli sociale, investiții, etc.) este prioritară. În cazul unei cereri crescute din partea populației, BNR va asigura băncilor fluxuri neîntrerupte de numerar pentru toate operațiunile, inclusiv cele de lichidități pentru bancomate. Clienții bancari au acces deplin la banii disponibili în conturile lor, indiferent că aleg să retragă sume de la ATM-uri, să opereze tranzacții bancare sau, dacă este necesar, să se deplaseze la sucursalele și agențiile băncilor.

Pentru a evita, totuși, contactul fizic direct și deplasările care nu sunt urgente, BNR recomandă efectuarea operațiunilor bancare, pe cât posibil, prin intermediul mijloacelor moderne de plată disponibile, precum cardurile sau plățile online.

În această perioadă, cele mai multe instituții financiare au luat mai multe decizii pentru a proteja sănătatea clienților și a angajaților, asigurând în același timp continuitatea operațională a activității. Aceste măsuri sunt în concordanță cu indicațiile autorităților publice de a respecta distanțarea socială și izolarea preventivă, ținând cont de circumstanțele actuale excepționale.

BNR acționează și susține în totalitate demersurile sistemului bancar, de sprijinire a persoanelor fizice și companiilor afectate de criză, prin modalități adecvate, de la caz la caz, de ușurare a ratelor la creditele în curs și de facilitare a accesului la noi linii de finanțare.

BNR pregătește modificări adecvate ale regulamentelor bancare prudențiale, în concordanță cu recomandările europene și internaționale pentru această perioadă, urmărind, totodată, și menținerea în limite acceptabile a bonității instituțiilor financiare și a clienților nebancari (companii și populație).”

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?