MasterCard: platile digitale in Europa pot ajunge pana la 38% din total plati pana in 2020

14 septembrie 2016

Ponderea plăților digitale în Europa continuă să crească, având potențialul de a ajunge până la 38% din totalul platilor cu cardul până în 2020, crede MasterCard. La finele lunii iunie 2016, Masterpass – solutia de plati digitale a MasterCard, era disponibila pentru peste 200 milioane consumatori din 18 țări europene, aproape dublu față de finele primului trimestru al anului.

40 de instituții emitente majore la nivelul celor 18 țări din Europa, incluzând KBC Bank în Irlanda, Intesa Sanpaolo în Italia, SEB, Nordea, Swedbank, ICA Banken și Resurs Bank din Suedia, dar și Viseca, în Elveția, utilizează acum Masterpass pentru a integra plățile digitale în serviciile lor.


Roland Zwyssig, CMO în cadrul Viseca Card Services SA a declarat: “am optat pentru utilizarea Masterpass furnizat de Mastercard pentru că este o soluție globală, securizată și le asigură o experiență plăcută clienților noștri. Între ianuarie și iunie 2016 am atins 400.000 înregistrări Masterpass, ceea ce este cu adevărat impresionant.”

În contextul în care sumele cheltuite pe cumpărături online în Europa sunt estimate să crească cu 55% până în 2020, iar numărul de telefoane smartphone este aşteptat să urce de la 1,9 miliarde în 2013 până la 5,6 miliarde în 2019, „Masterpass oferă singura soluție completă, disponibilă instituțiilor emitente, pentru efectuarea de tranzacții comerciale pe mai multe canale și dispozitive.”, se arata in comunicatul de presa.

Prin adăugarea funcționalităților de plată digitală cu ajutorul Masterpass, MasterCard are convingerea ca „instituțiile emitente își pot dezvolta și diferenția gama de produse, inclusiv aplicația de mobile banking, și pot integra propriile servicii – inclusiv afișarea soldului, alerte la realizarea cumpărăturilor sau plata prin puncte de recompensă – pentru a diferenția soluția de alte opțiuni de plată digitală existente în piață”.

In comunicat se mai precizeaza ca instituții emitente majore din Asia, Europa și Statele Unite ale Americii și-au propus înrolarea automată a circa 80 milioane portofele digitale în cadrul Masterpass, până la finele acestui an.

Actualmente disponibil în 33 piețe la nivel global și urmând a fi extins cu încă 3 piețe până la sfârșitul anului 2016, Masterpass stochează toate informațiile despre plată, inclusiv detalii ale cardurilor – atât din rețeaua Mastercard cât și din alte rețele de plată – informațiile de livrare și preferințele de plată, „într-un cadru sigur și convenabil”.

În luna iulie, Mastercard a lansat o nouă etapă a evoluției Masterpass – serviciul omni-channel de plăți complet digitale disponibil instituțiilor emitente, comercianților și consumatorilor. Deja lansată în America, noua soluție Masterpass va fi extinsă în Africa, Asia Pacific, Europa, America de Sud și Caraibe, Orientul Mijlociu și America de Nord pe parcursul anului 2016, precum și în 2017. În Europa, Mastercard este în curs de a furniza tehnologia de tokenizare criptată pentru securizarea a mai mult de 225 milioane de carduri și dispozitive de plată, pentru a combate frauda la nivelul a 18 țări.

Comercianții care acceptă Masterpass le oferă consumatorilor experiențe de plată digitale inovatoare și securizate

Masterpass este disponibil momentan la sute de mii de comercianți, online sau în aplicațiile acestora. Consumatorii au acum posibilitatea de a utiliza Masterpass și în peste 6 milioane de locații ale comercianților din 77 țări, care acceptă plăți contactless. Masterpass le furnizează comercianților o securitate avansată, cu mai multe nivele de protecție, prin utilizarea tehnologiilor de criptare a datelor și tokenizare a cardurilor, pentru a crește gradul de protecție împotriva riscului de fraudă.

În Marea Britanie, Mastercard reinventează modul în care oamenii își plătesc consumația la restaurante. Prin intermediul Qkr! with Masterpass, consumatorii își pot plăti nota de masă, pot comanda suplimentar, pot împărți nota de plată și pot oferi bacșiș, totul prin intermediul smartphone-ului lor. Serviciul este actualmente disponibil la scară largă în Marea Britanie, cu lanțuri de restaurante precum wagamama, Ask Italian, Zizzi’s și Carluccio’s oferindu-le consumatorilor acces la această metodă de plată.

“Europa se află în fruntea tranziției accelerate către digital, iar europenii vor nu doar metode simple și inteligente de a plăti sau de a interacționa, ci și experiențe superioare, care le simpifică viața în mediul digital… 200 milioane de oameni au deja acces la plăți eficiente prin intermediul smartphone-ului sau dispozitivului conectat la Masterpass.” a declarat Javier Perez, Preşedinte, Europa, în cadrul Mastercard.

Sursa: www.mastercard.com

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?