[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Marian Ignat, BCR: „in 2017, serviciul de mobile banking a crescut cu peste 10000 de utilizatori pe luna”

9 mai 2017

Banca Comerciala Romana (BCR) atrage, in fiecare luna, aproximativ 10.000 de clienti de mobile banking si deruleaza programe de educatie financiara in acest scop. Cu toate acestea, sucursala bancara va ramane, cel putin pe termen mediu, principalul canal de vanzare pentru banci, a declarat Marian Ignat (foto), Executive Director, Digital Banking Division, BCR – in cadrul conferintei Future Banking, organizata de wall-street.ro.

“Am lansat serviciul de mobile banking in 2012 iar la finele anului 2013 aveam 13.000 de clienti activi. Anul acesta am ajuns sa ne crestem numarul de clienti activi cu 10.000 pe luna. Piata se educa si creste in general si datorita faptului ca aplicatiile sunt mult mai adaptate la nevoile clientilor”, a explicat Marian Ignat.

In ceea ce priveste apetitul romanilor la servicii bazate pe biometrie,  Marian Ignat a precizat ca dupa introducerea autentificarii prin amprenta digitala „am avut o crestere exploziva cand am introdus aceasta functionalitate”. Aceasta reactie pozitiva din partea pietei il face pe oficialul bancii sa afirme ca „oamenii vor altceva de la noi”.

De ce prefera totusi romanii sucursala?
Cu toate acestea, reprezentantul BCR considera ca sucursala bancara ramane principalul canal de distributie pentru produsele si serviciile financiare pentru urmatorii cinci ani cel putin. “Branch-ul va ramane, pe termen scurt si mediu, canalul principal pentru ca, in Romania, clientii sunt indragostiti de numerar. Oamenii au nevoie sa vada ca acel brand exista cu adevarat”, a subliniat Ignat.

Pe de alta parte, serviciile bancare trebuie directionate catre nevoile reale ale clientilor, mai spune oficialul bancii. El a dat ca exemplul transferurilor bancare din strainatate in Romania, cazuri in care sunt implicate clienti mai putin educati, care primesc lunar sume mici (200 – 300 de euro) si nu au nevoie de un serviciu digital in acest scop. De aceea, s-a optat pentru un serviciu bazat pe telefon.

“Diferenta o face nevoia clientului. Degeaba desenam produse fantastice, daca nu exista necesitatea reala pentru acestea”, a mai spus Marian Ignat.

In prezent, „increderea romanilor in banci se situeaza peste media globala si, desi acestia se declara deschisi catre o relatie digitala cu institutia financiara, 80% prefera o interactiunea cu un angajat, fie in sucursala, fie la telefon, fie prin alta metoda de comunicare”, a declarat Aurelia Costache, Financial Services Industry Advisory Leader, EY Romania. Mai mult, 44% dintre cei intervievati inca prefera sa mearga in sucursale.

Concluziile au rezultat in urma unui studiu, realizat anul trecut in 32 de tari cu ajutorul a 55.000 de respondenti, la care a participat pentru prima data si Romania. Studiul si-a propus sa analizeze comportamentul consumatorilor, persoane fizice, pentru a se intelege cum reactioneaza acestia, si in ce masura bancile au oferte de produse si servicii relevante pentru consumatori, dar si ce trebuie sa faca acestea pentru a ramane relevante in perspectiva cresterii concurentei din partea fintech-urilor.

Cu toate acestea, pe termen lung, presiunea se va simti pe reducerea in continuare a numarului de sucursale, mai ales ca tot mai multe banci deruleaza programe de educatie financiara si promoveaza puternic serviciile bazate pe tehnologie, a mai adaugat reprezentantul BCR.

Sursa: wall-street.ro

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?