Alior Bank si Telekom Romania au lansat astazi Telekom Banking, cel mai nou proiect financiar digital din România, o oferta dedicata consumatorilor de produse şi servicii rapide, uşor de utilizat, oriunde şi oricând. „Cu telefonul am acum propriul meu ghiseu bancar.”, a declarat Claudia Butac, director general al sucursalei Alior Bank din Romania. Aceasta a mai precizat ca banca vine in premiera cu servicii de transfer prin NFC (Near Field Communication) si un serviciu integrat de schimb online, in timp real, destinat persoanelor fizice, clienti sau nonclienti ai bancii.
Oferta Telekom Banking cuprinde gratuitate timp de trei ani pentru clientii care isi deschid un cont curent, online sau in reteaua magazinelor Telekom si Germanos. Concret, pe perioada amintita nu sunt comisionate retragerile de la orice ATM din ţară şi din străinătate si transferurile în lei, prin mobile banking, la orice bancă din România. Ca noutate, in reteaua de magazine, care se va comporta de acum ca o retea de sucursale bancare, clientii pot primi instant un card de debit nepersonalizat cu care pot avea acces imediat la oferta de servicii bancare.
În plus, prin intermediul conceptului bancar Shop-in-Shop corner, introdus în magazine selectate Telekom şi Germanos, vor fi oferite servicii bancare suplimentare, inclusiv produse de creditare. Rețeaua Shop-in-Shop va fi extinsă sistematic pe durata următorului an, țintindu-se un număr de 120 de magazine în care să fie introdus acest concept.
Pe viitor, oferta Telekom Banking va fi completată cu servicii de finanţare a dispozitivelor din oferta Telekom Romania, dar şi cu servicii de tip credite de nevoi personale fără garanții și facilitatea overdraft. Practic, Alior Bank va finanta achizitia de terminale din magazine.
În această primă fază a pilotului, vor fi oferite servicii „B2C” precum conturi curente, carduri de debit, depozite și un serviciu de schimb valutar online, urmând ca în faza următoarea să fie lansata oferta de credite precum si serviciile B2B.
Astfel, prin intermediul Telekom Banking, clienții își pot deschide conturi curente în RON, EUR, USD și GBP, pot atașa carduri de debit acestor conturi și pot beneficia de acces 24/7 la fonduri, prin intermediul soluțiilor de internet și mobile banking.
Contul curent poate fi solicitat online, pe www.telekombanking.ro, fie direct prin aplicația pentru mobil sau vizitând unul dintre magazinele Telekom și Germanos. Totodată, procesul inițiat online de deschidere a unui cont poate fi finalizat prin transmiterea gratuită prin curier a documentelor necesare deschiderii contului. Tot prin curier, si tot gratuit, banca poate livra cardurile de debit.
„Unicitatea deschiderii unui cont în magazin constă în faptul că solicitantul primește cardul pe loc și îl poate utiliza imediat, după semnarea unui acord.”, potrivit comunicatului de presa. Este insa vorba de un card nepersonalizat, emis sub licenta MasterCard, care are incorporata tehnologia contactless, cu care se vor putea totusi face retrageri sau cumparaturi, inclusiv online. Clientul poate opta si pentru un card personalizat insa va intra in posesia lui dupa cateva zile lucratoare.
”Implementarea soluțiilor tehnologice de ultimă generație pe piața românească este un alt pas pe care Alior Bank îl face pentru a deveni una dintre cele mai inovatoare bănci din Europa. Folosim cele mai bune practici din Polonia, cele mai inovatoare soluții oferite de Alior Bank acolo și dezvoltate în colaborare cu T-Mobile. De asemenea, vreau să evidențiez faptul că oferta finală a fost pregătită de echipa noastră din România, de aceea suntem siguri de faptul că va satisface așteptările și solicitările clienților noștri. Avem planuri ambițioase și suntem convinși de faptul că alături de Telekom Romania le vom împlini și că vom avea succes pe piața românească, unde considerăm că există un potențial foarte mare de dezvoltare.”, a declarat Celina Waleśkiewicz, Deputy CEO Alior Bank.
„Odată cu lansarea platformei Internet Banking, la începutul lunii noiembrie, clienții vor obține o experiență unică, regăsind integrate complet și coerent toate informațiile despre produsele și serviciile folosite de ei. Totul este centrat pe confort și ușurință în utilizare. Alior Bank a dezvoltat un sistem care elimină barierele și stabilește un nou standard pentru excelența bancară digitală.”, se mai precizeaza in comunicat.
Aplicația oferă o gamă largă de funcționalități, inclusiv transferuri către alte conturi, folosind coduri QR sau funcția NFC; vizualizarea ultimelor trei tranzacții fără a fi autentificat, plăți P2P etc. Există, de asemenea, posibilitatea de a deschide alte conturi curente, în lei sau valută, direct din aplicația Mobile Banking, de a solicita carduri de debit sau de a crea depozite la termen sau conturi de economii.
La nivel naţional, serviciile Telekom Banking lansate astăzi sunt disponibile online, la www.telekombanking.ro, și vor fi disponibile, gradual, în reţeaua de magazine Telekom şi Germanos. Practic, în următoare lună, în magazinele Telekom și Germanos și ale partenerilor selectați, orice persoană va putea solicita deschiderea unui cont curent și emiterea unui card de debit.
Serviciile bancare sunt oferite de Alior Bank SA Varsovia – Sucursala Bucureşti. Alior Bank si-a inceput operatiunile in Polonia in 2008, anul in care alte banci se restructurau sau isi inchideau activitatea. Banca ajungea la 1 mil. de clienti dupa doi ani de operare. Inre timp au integrat doua banci mici si au ajuns sa detina in prezent un portofoliu de 4 mil. clienti, ocupand locul 6 in sistemul bancar polonez la acest capitol.
Telekom Romania oferă servicii de telecomunicaţii fixe şi mobile complete, personalizate pentru o comunitate vastă de clienți, cu aproximativ 10 milioane de contracte de servicii.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: