[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Magazinele online confirma ca reducerea interchange-ului le-a determinat sa incurajeze plata cu cardul

18 mai 2016

„Suntem foarte fericiţi că s-a micşorat interchange-ul. Datorită acestei scăderi ne permitem să împingem plata cu cardul. Dacă ne gândim la risc şi la regulile din ce în ce mai stricte legate de cash, ne dorim din ce în ce mai mult să crească plăţile cu cardul.” a declarat Mihai Pătraşcu, CEO evoMAG.ro, in cadrul ZF Mobilio. Acesta a mai declarat ca plăţile online pe evoMAG.ro au crescut cu 30% faţă de anul trecut, aproximativ  60% din veniturile companiei fiind generate de Bucureşti.

„Nu există foarte multe plăţi cu cardul făcute de companii, ceea ce ne lasă libertatea de a avea un interchange aproape subunitar.”, a declarat Patrascu.

Acesta a mai declarat ca se inoveaza foarte mult in zona de one click pay, la plata online dintr-un singur click.

„În 2011 am fost printre primele magazine online care au lansat o aplicaţie de mobil. În aprilie anul acesta am relansat aplicaţiile noastre mobile, în care credem foarte mult. Avem aplicaţii atât pe iOS, cât şi pe Android, care au câteva sute de instalări pe zi. Suntem încurajaţi să împingem şi noi către client ideea de plată online.”

Managerul evoMAG a mai precizat ca „telefoanele mobile vor fi singurele device-uri pe care le vom folosi în viitor”.

„Din punct de vedere al comerţului online, dacă pe desktop avem undeva la 2% rata de conversie în Bucureşti, pe mobile este undeva la 4%. Avem undeva la 40% trafic pe site pe varianta de mobil”.

Prezenta la ZF Mobilio, Cristina Popa, deputy CEO, Fashion Days a confirmat ca in vederea încurajării plăţii cu cardul „am inclus plata cu cardul într-o aplicaţie mobile pe iPhone şi lansăm pay-by-click pe toate device-urile”.

Efectul introducerii platii cu cardul din aplicatie a fost ca peste 50% dintre comenzile Fashion Days de anul acesta au fost plasate de pe dispozitive mobile, iar peste 20% dintre comenzi au fost achitate cu cardul.

„Încurajăm acestă zonă datorită potenţialului acestui canal. Evident suntem influenţaţi de piaţă. Am văzut mobile-ul ca o tendinţă în piaţă şi am început să investim în această zonă. Rata de retur pentru o comandă plătită cu cardul este mult mai mică. Pe frontul plăţilor de anul trecut am avut zeci de mii de comenzi plasate cu cardul. Avem clienţi care au şi sute de comenzi plătite cu cardul. Pentru Bucureşti şi Ilfov procentul este de 50%, urmate de Cluj, Timişoara, Iaşi şi Braşov.”,  a precizat Popa.

Oficialul Fashion Days consideră că mobilul este una dintre modalităţile de business.

„Vom dezvolta în continuare acest segment, mizăm pe o creştere a comenzilor plasate de pe aceste device-uri. Momentan am sărit de 50%, ne dorim ca în 2017 să ajungem la 60% deşi suntem conştienţi că la un moment dat va exista o limită., dar cel puţin în următorii trei ani acest procent va creşte.”

Interesanta a fost si pozitia autoritatilor de supraveghere. Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei a declarat, in cadrul aceluiasi eveniment desi piata este foarte dinamica inca nu vede avansul inregistrat de sistemele de plati.

„Piaţa se dinamizează, se erodează poziţiile puternice pe care le au în piaţă unele companii, creşte concurenţa, creşte comerţul online. Mi-aş dori foarte mult să văd sistemele de plăţi avansând.”, a declarat Chiritoiu.

Sursa: zf.ro

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?