[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Liderul pietei online de „food ordering” se asteapta ca una din cinci comenzi sa fie platita cu cardul in 2016

30 octombrie 2015

Foodpanda.ro, cea mai mare platforma online de comenzi de mancare din Romania, a precizat ca, in ceea ce priveste modalitatea de plata a comenzilor, se observa un trend ascendent al platii online, cu cardul. Astfel, daca in 2014 ponderea comenzilor achitate online era de circa 8%, anul acesta se ridica la 15%, urmand ca media pentru anul 2016 sa se ridice la 20%.

De asemenea, in raport cu anul trecut, valoarea medie a comenzii a crescut cu 50%, ajungand la 15 euro, fata de o suma medie de 10 euro per comanda, in 2014. Pentru 2016, reprezentantii platformei foodpanda.ro estimeaza cresterea comenzii medii pana la 16 euro.

Aceasta evolutie este determinata pe de o parte de cresterea numarului de restaurante listate pe foodpanda, care s-a dublat in acest an, precum si de profilul clientului care, din perspectiva lansarii optiunii de plasare a comenzilor de grup devine tot mai „corporatist”.

Astfel, dupa doi ani de prezenta pe piata locala, pe foodpanda sunt 500 de restaurante (fata de 250 in 2014) din 13 orase: Bucuresti, Cluj-Napoca, Iasi, Timisoara, Constanta, Ploiesti, Oradea, Brasov, Arad, Galati, Craiova, Sibiu si Buzau (ultimele 4 orase fiind adaugate in 2014).

In prezent, foodpanda este liderul pietei locale de food ordering, detinand peste 50% din cota de piata in 2015, potrivit comunicatului de presa. Obiectivul pentru 2016 este consolidarea afacerii prin inovare.

”Dupa doi ani in care ne-am concentrat pe obtinerea unei cote de piata cat mai ridicate si atragerea unui numar considerabil de orase si restaurante in portofoliu, 2016 va fi anul consolidarii. In prezent, suntem liderul pietei de food ordering si delivery. Anul viitor, obiectivul principal va fi inovarea. Vrem sa le oferim utilizatorilor cea mai facila si completa platforma de comenzi. Dupa optiunea de comenzi corporate, serviciul de livrare propriu si plata cu tichete de masa, pregatim o noua functionalitate, care le va permite utilizatorilor sa faca, la fel de simplu, comenzi de grup, indiferent de locatia in care se afla cei care vor sa comande impreuna”, declara Radu Balaceanu, Country Manager foodpanda Romania.

Optiunea comenzilor de grup va fi lansata pana la finalul lui 2015, va fi disponibila exclusiv in aplicatia mobila foodpanda si va permite comunicarea intre utilizatori in vederea plasarii mai multor comenzi, de la acelasi restaurant, pe contul de utilizator al initiatorului comenzii.

”Comanda de grup este o optiune pe care am gandit-o tot in jurul ideii de comenzi corporate. Se adreseaza aceluiasi target, angajatii care comanda de la birou. Estimarea noastra este ca, pana la finalul lui 2016, circa 10% din totalul comenzilor foodpanda sa fie generate de comenzile de grup”, adauga Country Manager-ul foodpanda Romania.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?