[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Keba Romania: self banking-ul este o metoda care in timp va creste rata bancarizarii in randul romanilor

29 martie 2016

Numărul utilizatorilor de online banking în România a crescut, în ultimii trei ani, de trei ori, de la 2% la 6% din populaţie, dar România se află pe penultimul loc în regiune la capitolul bancarizare, înaintea Serbiei, arată Keba România. Românii utilizează Internet banking-ul pentru verificarea contului şi zona de self service sau unitatea bancară pentru plăţile în numerar, depozite, retrageri.

Self banking-ul se realizează tot la sediul băncii, dar fără ajutorul unui consilier bancar, ci prin intermediul bancomatelor, ATM-urilor, maşinilor multifuncţionale, automatelor de schimb valutar, Service Box-urilor sau terminalelor bancare care le cuprind pe toate acestea.


Deşi numărul utilizatorilor de online banking a crescut până la 6%, acest procent plasează România pe penultimul loc în regiune la capitolul bancarizare, înaintea Serbiei (5%). Pentru comparaţie, primele poziţii sunt ocupate de Cehia, cu o utilizare de 62%, şi Austria, cu un procent semnificativ, de 55%.

“Numărul băncilor care vor adopta sisteme de self banking este în creştere în România. Clientul vine la ce ora doreşte în zona de self banking, îşi plăteşte facturile, îşi rambursează creditele sau îşi efectuează toate operaţiunile de care are nevoie, eliminând statul la cozi şi câştigând timp preţios”, a declarat directorul general al Keba România, Elena Turda.

Self banking-ul este o etapă intermediară între plăţile la ghişeul de relaţii cu clienţii şi plata online, între prezenţa clientului în sucursala bancară şi mobile banking, iar programul de acces este 24 de ore din 24. Unităţile de self banking dispun, în general, şi de o zona de consiliere, programul fiind între 09.00 şi 17.30, de luni până vineri.

Atunci când vine vorba de interacţiunea cu banca, aproape o cincime din totalul românilor bancarizati se bazează pe un mix între folosirea serviciului de online banking sau mobile banking şi o vizită la o sucursala, arată studiul citat.

Astfel, self banking-ul este o metodă care în timp va creşte rată bancarizarii în rândul românilor.

Keba România, care are centre de service în ţară, dezvoltă echipamente şi soluţii software, pentru instituţii financiare, soluţii de automatizare logistică şi e-mobility. În ultimul an financiar, încheiat la 31 martie 2015, compania austriacă a realizat o cifră de afaceri de 189,5 milioane euro.

Sursa: news.ro

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?