In ultimii ani, vanzarile online locale au inregistrat cresteri de circa 30%, anul trecut ajungand la peste 1,1 mld. euro, insa treptat piata de comert electronic se polarizeaza in jurul marilor jucatori, iar micii retaileri online au nevoie de investitii pentru a ramane competitivi, este de parere Alin Stanciu, CEO si fondator al FashionUp, magazin online specializat in comercializarea articolelor de moda.
„Comertul electronic din Romania s-a maturizat semnificativ in ultimii ani, piata s-a polarizat in jurul jucatorilor importanti, ca atare, pentru a-ti pastra competitivitatea, e nevoie de resurse semnificative de capital. Din fericire, noi am reusit sa obtinem capitalul necesar dezvoltarii accelerate pentru urmatorii doi ani.”
Pionierii pietei locale de comert electronic au fost retailerii electro IT, printre care si magazinul online eMag, care ulterior a adaugat in portofoliu diferite categorii de produse, de la articole auto la imbracaminte sau chiar mancare. Aceeasi strategie de dezvoltare a avut-o si elefant.ro, care a pornit ca o librarie online si a ajuns sa vanda si produse cosmetice si articole de moda. Astfel, sub conceptul de „mall online“, „veteranii“ comertului electronic din Romania au acaparat practic si din segmentele de nisa, ceea ce pune presiune pe micii retaileri online, scrie ZF.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: