„Internautii” vor aloca un buget de 1000 lei pentru Craciunul din acest an, „cel mai bogat” de pana acum

11 noiembrie 2019

Luând în considerare ultimii patru ani, Crăciunul de anul acesta al internauților va fi probabil „cel mai bogat” de până acum, estimeaza compari.ro. Utilizatorii de internet intenționează să ofere cadouri, în medie, unui număr de 10-11 persoane, iar bugetul pentru cadouri este cel mai mare din ultimii cinci ani.

Comparativ cu anul trecut, când suma medie cheltuită a fost de 730 de lei, potrivit analizei Compari.ro, anul acesta intenționăm să cheltuim în medie 1.011 lei pentru cadouri, depășind cu mai mult de 440 de lei bugetul de acum patru ani. Pe lângă familia restrânsă și extinsă oferim cadouri mai ales prietenilor, în timp ce cadourile făcute colegilor de muncă sunt mai puțin întâlnite.

71% dintre utilizatorii de internet români intenționează să comande de la un magazin online din țară și în acest an, dar 19% au în vedere și anunțurile online. (de ex. în cazul cumpărării de la o persoană fizică). Doar 9% dintre utilizatorii de internet intenționează să comande de la un magazin online din străinătate.

Cei care nu comandă produsul de pe internet după efectuarea unei căutări online, își vor face cumpărăturile și în acest an în mall-uri (52%) sau în magazine tradiționale, de specialitate (22%). Bărbații sunt predispuși să comande din străinătate, în timp ce femeile, tinerii și pensionarii preferă să facă cumpărături în mall-uri.

Achiziționarea cadourilor este un proces complex

Deși niciodată nu e prea devreme pentru a începe cumpărarea cadourilor, majoritatea așteaptă totuși promoțiile corespunzătoare, Black Friday fiind cea mai populară în rândul utilizatorilor de internet români (34%). Începerea timpurie – încă din octombrie – atrage doar 6% dintre utilizatorii de internet, în timp ce 24% tind să amâne cumpărăturile până în ultimul moment.

Amânarea este cea mai frecventă în rândul cumpărătorilor cu vârsta sub 30 de ani, precum și în cazul bărbaților. În zilele care preced sărbătorile, aceștia întârzie cu cumpărăturile atât de mult, încât sunt șanse mari să aleagă până la urmă să-și facă cumpărăturile în mod tradițional, făcând shopping în mall-uri.

Există mari diferențe de gen în această privință. Femeile încep din timp cumpărarea cadourilor și își extind cumpărăturile până la jumătatea lunii decembrie în speranța celor mai bune oferte. În schimb, cumpărătorii de sex masculin preferă să achiziționeze cadourile în bloc, concentrându-se pe o anumită perioadă specifică/ promoțională. Prin urmare, în rândul acestora, Black Friday – ca ocazie – este mult mai populară (40%) pentru cumpărăturile de cadouri, decât în rândul femeilor (28%).

În timp ce topul de popularitate în rândul femeilor este format din aceste patru categorii de produse, pe lista de cadouri a bărbaților se află pe primele locuri diferite produse electronice de larg consum.

În consecință – deși sezonul de sărbători începe cu Black Friday – utilizatorii de internet români intenționează să-și cumpere în noiembrie în primul rând smartphone-uri, tablete (54%), produse electronice de larg consum (45%) și electrocasnice mari (40%).

După ce și-au făcut propriile achiziții, aceștia încă răsfoiesc ofertele pentru idei și cadouri de Crăciun, dar pentru achiziționarea surprizelor pentru Crăciun, mulți așteaptă până la primirea salariilor de la începutul lunii decembrie.

De obicei, bărbații mizează pe un preț promoțional pentru o anumită categorie de produse sau un anumit produs, în timp ce femeile sunt mai deschise, și se uită la toate produsele cu preț redus.

Despre sondajul de opinie

Cercetarea a fost realizată de GKI Digital la solicitarea siteului Compari.ro în luna Octombrie a anului 2019. În cadrul cercetării datele au fost culese online pe un eșantion de 2429 de persoane. Modalitatea de culegere a datelor și publicul țintă fac evidente scopul cercetării: prezentarea planurilor de shopping pentru cadourile de Crăciun a utilizatorilor activi de internet. În cazul unor întrebări respondenții au putut bifa mai multe răspunsuri.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?