[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

ING Bank Romania a atras 117.000 noi clienti activi in portofoliul bancii in ultimul an – crestere de 21% a clientilor care isi incaseaza salariul pe card

11 august 2017

Impactul strategiei digitale a dus la o creștere constantă a bazei de clienți a ING Bank Romania in sem. I, adăugând 117.000 noi clienți activi comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut (creștere de 12%) și un număr total de clienți activi de 1.054.000.

Oferta ING Card Complet, lansată în acest an în aprilie, a adus o creștere cu 21% a numărului de clienți care își încasează salariul la ING față de aceeași perioadă a anului 2016. Clienții care își încasează salariul la ING și fac minim o plată electronică lunar cu cardul sau prin Home’Bank, au zero comisioane la retragerile de la ATM, indiferent de banca de care aparține ATM-ul, din țară sau străinătate, precum și la plăți sau încasări, zero comisioane de întreținere sau administrare a cardului și niciun cost pentru internet banking.

De asemenea, interfața ING Home’Bank a fost actualizată pentru a oferi aceeași experiență de pe orice terminal ar fi accesat și pentru a simplifica operațiunile bancare. Cei peste 677.000 de clienți care au folosit aplicația în ultimele șase luni au accesat contul de 29 milioane de ori, în 61% dintre cazuri de pe telefonul mobil.

În primul semestru din 2017, clienții au folosit aplicația pentru 10,4 milioane de tranzacții, cifră în creștere cu 26% față de S1 2016. Totodată, funcția din Home’Bank care oferă reduceri clienților, ING Bazar, a fost folosită de 29% mai mulți clienți. În ultimul an, cele 53.000 de persoane care au accesat reducerile ING Bazar au primit înapoi o sumă totală de 4,6 milioane lei.

Astăzi, ING emite numai carduri contactless, care generează 20% din totalul tranzacțiilor realizate la POS-uri și 27% din tranzacțiile e-commerce, conform rapoartelor de la finalul lunii iunie. „Cum ING deține o cotă de piață pe segmentul de carduri emise de 9,2%, clienții băncii sunt de două ori mai activi în comparație cu ceilalți posesori de carduri din România.”, potrivit comunicatului depresa.

„Schimbările tehnologice majore, comportamentul clienților precum și studiile recente de piață arată o societate care se îndreaptă tot mai mult către o economie digitală și care va renunța tot mai mult la cash. Direcția strategică a ING România este de a accelera transformarea digitală a serviciilor bancare, oferind astfel o experiență diferențiată clienților săi, iar rezultatele încep să se vadă în viteza cu care aceștia adoptă noile funcționalități.”, se mai arata in comunicat.

„Clienții noștri sunt cetățeni ai unei societăți digitale, folosesc internet banking-ul și soluțiile e-commerce și adoptă imediat noi produse digitale. O economie digitală este construită pe astfel de principii și ne dorim să venim în întâmpinarea nevoilor clienților noștri și să rămânem cea mai bună bancă posibilă pentru ei. Am investit în Home’Bank, platforma noastră de internet banking pentru a face mai multe funcționalități disponibile online și multe sunt încă în pregătire.”, a declarat Michal Szczurek, CEO ING România.

Rezultate financiare S1 2017

După prima jumătate a anului 2017 veniturile totale ale ING România au ajuns la 698 milioane lei, cu 27% mai mari comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, fără veniturile excepționale obținute din vânzarea acțiunilor Visa, în principal datorită volumelor mai mari și a numărului mare de noi clienți activi.

Rata creditelor neperformante continuă să fie mult sub media pieței, cu 3,8% la finalul lui S1 2017, și cu 0,8% mai mică față de aceeași perioada a anului trecut.

Profitul brut a ajuns la 303 milioane lei în primul semestru al anului, cu 45% mai mare față de aceeași perioadă a anului trecut, fără venitul exceptional din vânzarea acțiunilor Visa. Creșterea puternică a fost influențată de portofoliul de clienți de retail și corporate, dar și de costul operational și nivelul de risc controlat. Profitul net este de 255 milioane lei.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?