ING Bank – 21% dintre platile contactless au fost efectuate de clientii bancii cu ING Pay sau Apple Pay, in trimestrul al treilea din acest an

18 noiembrie 2020

ING Bank Romania anunta ca a înregistrat o creștere a traficului mobil în aplicația Home’Bank cu peste 50% comparativ cu anul trecut.

„Comportamentul clienților este puternic digital, în special în ceea ce privește preferința pentru mobile banking. Aproximativ 1,14 milioane de clienți au folosit Home’Bank în 2020, ceea ce reprezintă o rată de adopție de aproximativ 80% a serviciului de internet și mobile banking,” potrivit comunicatului prin care banca isi prezinta rezultatele financiare aferente trimestrului al treilea din acest an.


În ceea ce privește utilizarea platformei și a aplicației, 93% dintre autentificările în Home’Bank provin de pe dispozitive mobile. 77% dintre utilizatori folosesc exclusiv aplicația mobilă, care a înregistrat o majorare a traficului cu 50%. Mai mult, 22% dintre produsele ING sunt accesate direct din platforma Home’Bank, cu o pondere de 17,5% provenind de pe mobil.

In prezent, banca are peste un milion de clienți cu venituri recurente, „ceea ce înseamnă că unul din șase români își primeşte salariul sau alte tipuri de încasări lunare într-un cont ING”.

Pe lângă servicii precum Round Up și creditul de nevoi personale 100% online, ING a adăugat posibilitatea utilizării cardului de credit virtual în ING Pay, astfel încât clienții pot efectua plăți cu telefonul mobil, în funcție de preferință, atât cu cardul virtual de debit, cât și de credit. La sfârșitul lunii septembrie, 21% dintre plățile contactless au fost efectuate de clienții băncii cu ING Pay sau Apple Pay.

ING Business: platforma de internet banking dedicată companiilor de talie mijlocie și IMM „a fost utilizată mai intens, reflectând comportamentul digital accentuat și în rândul acestor clienți,” potrivit bancii. Astfel, ING a înregistrat creșteri de 32% în numărul clienților care utilizează această aplicație, 68% în numărul tranzacțiilor, iar 33% dintre autentificările în aplicația ING Business provin de pe telefonul mobil.

Rezultate financiare

Comparativ cu trimestrul al treilea al anului precedent, profitul net al băncii a scăzut cu 26%, ajungând la suma de 443 milioane lei;

Veniturile totale au crescut cu 2% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 1,57 miliarde de lei, în timp ce costurile operaționale au crescut cu 8,6%;

În contextul pandemiei COVID-19, anticipând efectele crizei generate de aceasta, costurile cu provizioanele s-au dublat comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 326 milioane lei;

Portofoliul de credite a ajuns la valoarea totală de 27,8 miliarde lei, indicând o creștere de 4% față de anul trecut;

Portofoliul de depozite a crescut cu 25% în comparație cu anul trecut, ajungând la 42,9 miliarde lei, ceea ce a susținut creșterea activelor totale la suma de 51,4 miliarde de lei.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?