In ciuda exploziei adoptiei comertului electronic, creste numarul romanilor care spun ca stau mai mult la coada – IRES

5 ianuarie 2021

De-a lungul anului 2020, IRES a evaluat constant, prin intermediul a 15 valuri de sondaje, modul în care pandemia a influențat percepțiile, dar și comportamentele românilor.

In privinta statului la coadă, acesta rămâne o constantă în viața românilor. Față de acum 10 ani, în ultimii doi ani sunt cu 50% mai mulți români care spun că au stat la o coadă, chiar dacă proporția celor care fac cumpărături online este în creștere cu aproape 10%, potrivit comunicatului.

Două treimi dintre românii intervievați au stat la cel puțin o coadă în 2020, similar cu 2018, un procent mai ridicat decât în anii anteriori. Respondenții din urban au declarat în măsură mai mare că au stat la coadă, iar proporțiile celor care au făcut acest lucru este mai mare odată cu creșterea nivelului de educație și scăderea în vârstă.

Aproape șase din zece intervievați au cumpărat în 2020 ceva mai scump de 1000 lei, procent asemănător cu al respondenților care declarau același lucru privitor la 2018, dar mai mult decât în valurile precedente ale cercetării. Bărbații și cei cu vârsta între 36-50 ani, iar procentele sunt în creștere odată cu creșterea nivelului de educație.

Șase din zece intervievați menționează că au cumpărat un produs de pe internet în 2020, procent mai mare decât cel al respondenților care spun același lucru cu privire la 2018. Cei care au făcut astfel de achiziții sunt mai curând bărbați, din mediul urban, iar proporțiile cresc odată cu nivelul de educație și scad odată cu înaintarea în vârstă a intervievaților.

Fișa tehnică a studiului:

Volumul eșantionului: 1.085 indivizi de 18 ani și peste

Tipul eșantionului: simplu, aleatoriu, reprezentativ la nivel național

Reprezentativitate: eroare maximă tolerată de ± 3,03%

Perioada realizării anchetei: 18 – 21 decembrie 2020

Metoda: Datele au fost culeseprin metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing)

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?