[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

In 2020, fiecare a doua tranzactie frauduloasa din domeniul financiar a fost o preluare de cont – Kaspersky

4 februarie 2021

Ponderea incidentelor de preluare a conturilor a crescut cu 20 de puncte procentuale față de 2019.

Fiecare a doua tranzactie frauduloasa din domeniul financiar a fost o preluare de cont constata un raport al Kaspersky Fraud Prevention. Conform statisticilor anonimizate ale evenimentelor detectate de Kaspersky Fraud Prevention din ianuarie până în decembrie 2020, ponderea unor astfel de incidente a crescut de la 34% în 2019 la 54% în 2020. Două scheme de acces la un cont bancar – „salvatorul” și „investitorul” – rămân printre cele mai frecvente din 2019.

În plus față de creșterea numărului de preluări cu succes a conturilor, în 12% dintre incidentele de fraudă, instrumentele legitime de administrare la distanță (RAT), cum ar fi TeamViewer, au fost utilizate în mod greșit în încercarea de a obține acces la conturile de utilizator.

Ponderea cazurilor de fraudă detectate de Kaspersky în 2020

Echipa Kaspersky Fraud Prevention distinge faptul că au existat două tipuri comune de abordare folosite de atacatori pentru a obține acces la conturi – ambele fiind o continuare a tendințelor similare observate în 2019.

Prima tactică: atacatorul cibernetic este deghizat ca „salvator”, acesta prefăcându-se că este expert în securitate și propune scenarii pentru a „salva” utilizatorii. Acest tip de atacatori apelează clienții băncii și se prezintă ca ofițeri de securitate, cu scopul de a confirma comisioanele sau plățile suspecte și oferă ajutor pentru rezolvarea lucrurilor. Salvatorul poate cere clienților să își verifice identitatea printr-un cod trimis într-un mesaj text sau printr-o notificare push, să oprească o tranzacție suspectă sau să transfere bani într-un „cont securizat”. De asemenea, pot cere unei victime să instaleze o aplicație pentru gestionarea de la distanță a contului, pretinzând că aceasta este necesară pentru remedierea problemelor. Atacatorii se prezintă adesea ca angajați ai celei mai mari bănci din zona potențialei victime și folosesc un ID de apelant fals pentru apelurile primite, pentru a lăsa impresia ca este vorba de o bancă reală.

Al doilea exemplu este acela în care atacatorii cibernetici acționează sub masca de „investitori”. În acest scenariu, ei se prezintă ca angajați ai unei companii de investiții sau consultanți în investiții de la o anumită bancă. Aceștia apelează clienții și le oferă o modalitate rapidă de a câștiga bani investind în criptomonede sau alte acțiuni de acest fel, direct din contul clientului, fără a fi nevoie să meargă la o sucursală bancară. Ca o condiție prealabilă pentru furnizarea „serviciului de investiții”, investitorul cere potențialei victime codul primit într-un mesaj text sau o notificare push.

Pentru a ajuta persoanele și companiile să rămână protejate în fața tehnicilor de fraudă în continuă schimbare, Kaspersky recomandă serviciilor online și retailerilor să adopte următoarele măsuri:

. Limitați numărul încercărilor de a efectua o tranzacție; atacatorii cibernetici pot încerca de mai multe ori să introducă datele corecte;

. Educați-vă clienții cu privire la posibilele trucuri pe care le pot folosi persoanele rău intenționate. Trimiteți-le în mod regulat informații despre cum să identifice frauda și cel mai bun mod de a se comporta în această situație;

. Efectuați controale anuale de securitate și teste de infiltrare pentru a găsi probleme legate de securitate în rețeaua unei companii;

. Desemnați o echipă dedicată de analiză a fraudei, capabilă să găsească și să analizeze metodele emergente pe care le folosesc atacatorii;

. Implementați autentificarea cu mai mulți factori pentru a minimiza șansele preluării conturilor;

. Instalați o soluție de prevenire a fraudei care poate fi rapid adaptată pentru identificarea noilor scheme și metode de atac.

###

Raportul Kaspersky Fraud Prevention se bazează pe incidente asociate cu criminalitatea informatică și pe datele detectate de Kaspersky Fraud Prevention după o analiză aprofundată a comportamentului consumatorilor din sectorul bancar și ai comerțului electronic. Pentru a afla mai multe despre principalii vectori de fraudă cu care s-au confruntat companiile, citiți raportul complet aici.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?