IKEA: Vanzarile online, la 9 luni de la introducerea conceptului, reprezinta 7% din totalul vanzarilor grupului la nivel local

2 aprilie 2015

Dupa ce in vara anului trecut lansa posibilitatea lansarii comenzilor online, IKEA sustine ca are in plan sa deschida alte noi magazine fizice in Romania, canalul principal de vanzare al grupului suedez.

„Avem planuri pentru deschiderea de noi magazine. Cumparatorii prefera sa vada, sa atinga si sa testeze produsele inainte de cumparare, iar acesta va ramane canalul nostru principal de vanzare. Intrarea in online a presupus integrarea partii online cu cea offline. Am lansat magazinul online in iulie 2014, fiind practic mai mult un serviciu de comenzi online”, a declarat Mihaela Muresan, marketing manager in cadrul IKEA, la ecomTEAM 2015, eveniment dedicat comertului online.

Intrebati de posibilitatea de a deschide mai multe magazine de mici dimensiuni, reprezentantii IKEA au aratat ca sunt teste pentru magazine de mai mici dimensiuni, dar o provocare este volumul de produse.

Conform reprezentantilor IKEA, 7% din vanzarile totale sunt reprezentate de comenzile plasate online. „Vanzarile online, la un an de la introducerea conceptului, reprezinta 7% din totalul vanzarilor grupului la nivel local. O pondere de 17% din comenzi vin din Bucuresti, restul din tara. Totodata, 79% din comenzi sunt efectuate pentru mobila, in timp ce 21% pentru accesorii”, a mai aratat Mihaela Muresan.

Alte statistici interesante legate de vanzarile si obiceiurile de consum ale romanilor arata faptul ca 48% dintre clientii IKEA se informeaza online inainte de vizita in magazin. „15% din consumatorii din Bucuresti ar prefera sa testeze produsele in magazin si apoi sa le cumpere online. Totodata, 21% din consumatorii din Bucuresti ar prefera sa se informeze si sa cumpere online”, au mai aratat reprezentantii IKEA.

Potrivit IKEA, minisite-ul destinat vanzarilor online are un trafic de 10 ori mai mic decat cel inregistrat in magazinul IKEA din zona Baneasa.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?