[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Hotnews: Falsi ofiteri DNA sau DIICOT solicita telefonic date privind cardurile bancare dupa care le folosesc la cumparaturi online

26 martie 2015

Metoda de tepuit „Accidentul” s-a perfectionat scrie Hotnews.ro. Daca inainte hotii te sunau sa iti spuna ca o ruda apropiata a avut un accident si ca are urgenta nevoie de bani, acum infractorii au trecut la nivelul urmator. Se dau drept reprezentanti ai Parchetelor, DNA sau DIICOT si iti comunica faptul ca au fost sesizate operatiuni financiare facute de pe cardul tau in diferite dosare penale aflate in cercetare.

Pentru verificare, ti se solicita datele de pe card, iar cei care le furnizeaza se trezesc imediat fara banii din conturi. „Sunt sute de cazuri la nivelul intregului sistem bancar. E vorba pana acum de circa 5 banci mari, din cate am fost sesizati. Ii rugam pe clienti sa nu furnizeze niciodata telefonic date personale sau pe cele referitoare la mijloacele de plata de care dispun”, au confirmat pentru HotNews surse apropiate situatiei.

Exista cazuri in care datele furnizate de clientii bancilor au fost folosite la cumparaturi online, mai spun sursele citate. „Au fost situatii in care probabil cel de la capatul celalalt al firului isi comanda unul sau mai multe produse de pe net si in momentul in care clientul naiv sau speriat ca e sunat de la DNA isi furniza datele, infractorul cu un simplu Enter ii folosea banii din cont.

„Inca o data, daca primiti un telefon de la DNA, nu e un semn bun, clar. Dar daca vi se spune ca sunteti sunat de DNA si vi se cer datele cardului bancar, sub nicio forma sa nu le furnizati.”, concluzioneaza hotnews.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?