Gabi Nistor, Banca Transilvania despre efectele pandemiei: „In perioada martie-aprilie, 150.000 de clienti de-ai nostri au facut prima lor tranzactie in online cu cardul. Jumatate din comerciantii nostri si-au inchis o perioada POS-urile fizice, multi trecand si ei in online.”

Premium
16 iulie 2020

Contextul pandemiei a determinat Banca Transilvania sa-si refaca putin strategia in sensul ca au fost reprioritizate unele lucruri care erau oricum pe agenda, tinand cont de tendinte, impuse chiar de catre clienti, a declarat Gabriela Nistor, director general adjunct al Bancii Transilvania, in cadrul videoconferintei ZF Bankers 2020.

Oficialul bancii a observat, pe termen scurt, doua tendinte principale. Prima este ca fost ca, din cauza distantarii, oamenii s-au mutat in online pentru plati.


Fata de anul trecut, de exemplu, s-au dublat tranzactiile online. Ce am vazut in perioada martie-aprilie, 150.000 de clienti de-ai nostri au facut prima lor tranzactie in online cu cardul,” spune Nistor.

Aceasta tendinta de migrare catre online si plati digitale exista si inainte de pandemie insa la o viteza mult mai mica. Covid-19 a accelerat acest proces.

Cea de-a doua tendinta observata este ca „oamenii au inceput sa se distanteze si de banii fizici si chiar comerciantii au inceput sa se distanteze fata de banii fizici, sa fie mai reticenti la acceptarea platilor cash, ceea ce a impins mult tranzactiile fie la POS, fie in online”.

Tranzactiile la POS au crescut cu 16%, in vreme ce tranzactiile in numerar au scazut cel mai mult, cu aproximativ 10%.

In momentul de fata, unul din patru clienti are cardul inrolat intr-un wallet, fie ca vorbim de BT Pay, Apple Pay sau FitPay. Clientii incep foarte mult sa se inroleze si sa-si foloseasca aceste tipuri de aplicatii.

Daca ne uitam la perioada de lock-down, martie-aprilie a.c., fata de primele doua luni ale anului, „care incepusera oarecum in forta”, au crescut cu 75% comenzile de mancare si alimente, in timp ce platile de facturi s-au dublat aproape.

Oamenii au preferat sa-si plateasca facturile intr-un mod diferit, online,  lucru care si inainte se intampla si era o crestere, dar nu atat de accelerata.”

In perioada de lock-down, „cam jumatate din comerciantii nostri si-au inchis o perioada POS-urile fizice„. Din fericire, multi dintre ei au migrat in online.

Cred ca am avut 300 de inrolari pe clienti de ecommerce, ceea ce inseamna un plus de 20% fata de ce aveam inainte. Si noi suntem un jucator mare pe piata de ecommerce,” a mai spus Nistor.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?