[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Foodpanda.ro: procentul celor care si platesc mancarea online, folosind cardul, a crescut de la 8% la 15% in mai putin de un an

30 aprilie 2015

Procentul romanilor care isi platesc online, cu cardul, mancarea comandata de pe Internet, a crescut la 15% anul acesta, fata de circa 8% in 2014, iar suma medie cheltuita online pentru pranz sau cina se ridica la 50 lei, arata datele foodpanda Romania, cea mai mare platforma de food ordering din ţara. Peste 80% dintre comenzile foodpanda.ro platite online sunt realizate de locuitorii Capitalei.

Majoritatea comenzilor de mancare platite online cu cardul, in proporţie de 62%, sunt realizate de pe desktop, de la la birou, restul fiind platite online prin aplicatia de mobil foodpanda, compatibila cu toate sisteme de operare smart de pe piaţa.

Daca bucurestenii sunt cei care platesc cel mai mult online cu cardul, de regula pranzul comandat la birou, urmatoarele orase in care plata cu cardul creste in utilizare sunt Cluj, Brasov, Timisoara si Iasi, fiecare cu aceeasi pondere a platii online.

“Datele in ceea ce priveste adoptia plaţii online sunt cumva naturale, in linie cu obiceiul de consum foodpanda la nivel national. Cei care aleg aceasta modalitate de plata comanda in jurul pranzului, de la birou, din principalele zone cu cladiri de birouri. Sunt, in general, obisnuiti cu plata online, fiind clientii fideli ai comertului online. Stiu ce vor, plaseaza comanda si efectueaza plata rapid”, declara Radu Balaceanu, Country Manager al foodpanda Romania.

Mai mult, adauga Balaceanu, „acestia cunosc foarte bine avantajele plaţii online cu cardul, de la simplitate, la rapiditate si siguranţa actului de cumparare online. In plus, plata online elimina eventualul disconfort creat de lipsa cash-ului necesar la primirea comenzii, si scurteaza timpul de interactiune cu cel care livreaza comanda.”

Potrivit Country Manager-ului foodpanda, suma media nationala achitata online pentru comenzile foodpanda.ro se ridica la 51 de lei, si tot bucurestenii cheltuiesc cel mai mult online pe platforma, cu o comanda medie de 53 lei.

Cea mai mare tranzactie online procesata de platforma in 2015 a fost realizata, de asemenea, in Bucuresti, si s-a ridicat la aproximativ 600 lei.

Foodpanda implementeaza platile online din Romania cu acelasi partener din restul ţarilor europene in care este prezenta platforma, procesatorul international de plati Adyen. Platforma colaboreaza, in prezent, cu peste 400 de restaurante din București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Brasov, Constanta, Arad, Ploiești, Oradea, Galati, Craiova si Sibiu, fiind lider de piata pe sectorul platformelor online pentru comenzi de mancare din Romania.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?