Magnolia, prima florarie online locala, a încheiat anul 2016 cu o cifră de afaceri de 4,8 milioane de euro, iar pentru anul 2017 estimează o creștere de până la aproximativ 6 milioane de euro. În primele cinci luni ale anului, vânzările atât din online, cât și din offline, au depășit două milioane de euro.
La aniversarea a 20 de ani de activitate, Magnolia are o rețea de reprezentanțe în întreaga țară și plănuiește extinderea și peste hotare.
„Am început în 1997, într-o perioadă în care în România nu era foarte bine răspândit conceptul de comerț online. Pe atunci nu exista o idee coerentă și unitară de florărie, iar clienții au venit mai întâi din curiozitate. Florile erau cumpărate din piață sau de la colțul străzii. “, a declarat Gabriel Molnar, fondatorul Magnolia.
Deși este o afacere 100% românească, Magnolia livrează flori peste tot în lume, în maximum 24 de ore, urmare a parteneriatelor cu furnizori din peste 100 de țări, potrivit companiei. Cele mai frecvente sunt comenzile în Spania, Italia sau Germania, dar sunt si solicitări către state precum Oman sau Chile. În România, anul acesta cele mai multe livrări au fost făcute în Cluj, București, Constanța, Brașov și Târgu Mureș.
„În anii ‘90 era foarte greu să aduci marfă din străinătate. Mergeam în Olanda să aducem flori și ne opream pentru control de fiecare dată când intram și ieșeam dintr-o țară. Erau foarte multe documente de completat și birocrația ne ținea pe loc.“ isi aminteste Gabriel Molnar.
De-a lungul timpului, cele mai căutate flori au fost trandafirii, care se vând cel mai bine în buchete, iar acestea sunt urmate de lalele și frezii.
De asemenea, perioadele cele mai aglomerate din an sunt lunile februarie și martie, când se înregistrează cel mai mare număr de comenzi. Acestea sunt urmate de luna decembrie. Cele trei luni reprezintă aproximativ 40% din încasările anuale.
„Când am început, deși percepția asupra cumpărăturilor online era cu totul alta, temerile clienților erau aceleași cu care ne confruntăm și în prezent. De cele mai multe ori, consumatorilor din mediul online le era teamă de calitatea produselor, în condițiile în care, comandate de pe site, acestea nu pot fi văzute sau testate direct. De asemenea, este și teama că florile nu vor ajunge la destinatar sau că, în realitate, acestea vor arăta altfel decât felul în care sunt prezentate.”, a mai adaugat fondatorul Magnolia.
Clienții Magnolia sunt, în general, persoane cu studii superioare și cu un venit peste medie, au gusturi tot mai rafinate, cunosc din ce în ce mai bine florile și sunt tot mai pretențioși în a le alege. De aceea, compania oferă garanție 300%. „Dacă un client achiziționează un buchet de care este nemulțumit, acesta primește banii înapoi, păstrează buchetul comandat și mai primește unul gratis.”, explica Molnar.
În prezent, echipa Magnolia este formată din peste 100 de angajați, dintre care floriști care beneficiază de o școală internă pentru instruire de specialitate, curieri proprii și reprezentanți ai serviciului de call center dedicat.
Florăria Magnolia activează pe piața din România din 1997 și online a debutat în 2001. A fost primul magazin online local prin intermediul căruia doritorii au putut achiziționa flori. Până în 2017, florăria a ajuns la câteva performanța de a livra internațional în maximum 24 de ore si oriunde în România, în cel mult patru ore de la plasarea comenzii.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: