[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

FashionUP a vandut peste un milion de produse in opt ani de existenta – pentru 2017 se asteapta o cifra de afaceri de 35 mil. lei

8 iunie 2017

FashionUP, unul dintre cei mai mari retaileri online de haine și accesorii din România, împlinește opt ani de activitate intr-un moment foarte important pentru consolidarea pozitiei pe pietele din Bulgaria si Ungaria. Pe primele cinci luni, compania a inregistrat vanzari de 14 mil. lei in toate cele trei piete in care este prezenta si se asteapta sa urce la o cifra de afaceri de 35 mil. lei pe durata intregului an.

Prima comandă plasată pe site a venit de la o femeie din Chitila, care a dorit o pereche de pantofi sport marca „Le Coq Sportif“. Era 10 iunie 2009, iar de atunci și până în prezent magazinul FashionUP a vândut peste un milion de produse, iar în topul preferințelor consumatorilor se află încălțămintea, cu aproximativ 80.000 de perechi livrate în acest interval.

„Este ușor să vorbim acum de online, comerț digital și toate acestea, dar uităm că actualul stadiu a fost atins după ani întregi de muncă susținută. Când am pornit FashionUP puteai crede despre internet că este bun pentru orice, mai puțin pentru achiziția de haine. Sau cel puțin asta era credința oamenilor. Ei voiau să probeze, să vadă produsele, să aibă o înțelegere fizică a ceea ce noi listam online cu poze și descriere (…) Ne uităm acum pe cifre și nu ne vine să credem (…)“, a declarat Alin Stanciu, fondator FashionUP.

La doi ani după debutul în România, FashionUP s-a extins la nivel regional cu o reprezentanță în Bulgaria. La vecinii de peste Dunăre, prima comandă a fost plasată din Ruse și era în valoare de 318 lei, într-un coș de cumpărături care conținea două eșarfe și o pereche de pantofi.

Un alt moment important în dezvoltarea FashionUP a fost în octombrie 2016, când a preluat operaţiunile Click4Fashion din România, Bulgaria şi Ungaria. Cu această ocazie FashionUP preia parteneriatul cu La Redoute, magazinul de fashion numărul 1 din Franța, iar clienții au acces, în mai puțin de o lună, la peste 10.000 de produse ale acestui brand.

Cele mai căutate produse

Pentru acești ani de activitate, FashionUP a realizat și un bilanț al celor mai cumpărate produse. Astfel, din totalul de un milion, 35.000 de unități au fost pantofi cu toc, iar 33.000 pantofi sport. Au fost însă și 57.000 de rochii și 14.500 de genți de damă. De asemenea, au fost comandate 10.000 de paltoane și 4.700 de cămăși pentru bărbați, iar la polul opus au fost comercializate 17.000 de perechi de ochelari de soare și 4.000 de costume de baie.

Anul 2016 a fost însă și unul al câtorva surprize și performanțe notabile în online fashion. Cifra de afaceri a FashionUP a fost de 21 milioane lei, iar pe 18 noiembrie a înregistrat și cele mai multe vânzări, cu un total de peste 917.000 de lei. În ceea ce privește cea mai mare comandă plasată vreodată de o singură persoană, aceasta a venit de la o femeie care a decis să-și înnoiască toată garderoba. Astfel, a cumpărat 19 articole de îmbrăcăminte și încălțăminte în valoare totală de 7.551 de lei.

Statistica de până acum a arătat că cele mai mari vânzări se înregistrează în martie și noiembrie, cu 10%, respectiv 20% din totalul de încasări. Pentru miile de clienți care vor alege FashionUP, compania are 35 de angajați și plănuiește noi recrutări până la dublarea echipei.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?