[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Estimare PayU: in fiecare minut, din magazinele online romanesti, se fac 70 de comenzi cu o valoare cumulata de aproape 11.000 RON

17 iunie 2014

Romanii manifesta un plus de incredere pentru a face plati online iar aceasta se vede si in cifrele integratorului PayU Romania care declara ca, lunar, in sistemul propriu de tranzactionare se inregistreaza, in medie, 30.000 de utilizatori unici noi, cei mai multi ajungand sa fie utilizatori recurenti.

Mai mult, din estimarile de piata facute de PayU, se pare ca ritmul de crestere este unul accelerat, astfel ca in fiecare minut au loc aproximativ 70 de comenzi online, cu o valoare totala de 10,783 lei. De altfel, potrivit datelor din sistemul integratorului de plati, primele 5 luni ale anului au adus o crestere cu peste 30% a numarului de tranzactii achitate online de catre clientii magazinelor online romanesti.

In acest context, principalele tendinte din industrie anunta schimbari importante in comportamentul de consum al utilizatorilor online care se manifesta in cresterea cosului mediu de cumparaturi online, cresterea accelerata a comenzilor plasate de pe terminale mobile dar si o schimbare de perceptie in randul utilizatorilor astfel incat comertul electronic nu mai inseamna doar plata prin card.

Valoarea cosului mediu achitat online creste cu 20%
Spre deosebire de ultimii 3 ani, cand valoarea medie a cosului de cumparaturi a scazut sub efectul diversificarii gamei de produse achizitionate online, in primele 5 luni ale anului 2014 aceasta a crescut, in medie, cu 20% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Cele mai mari evolutii au avut loc pe segmentele turism, jucarii, IT&C si fashion unde comanda medie a crescut cu 52%, 25% si respectiv 12%.

“Evolutia inregistrata pe toate segmentele arata o crestere a increderii utilizatorilor in magazinele online si o intelegere a beneficiilor cumparaturilor online, lucru indicat si de studiul Shopping Experience Rank dat publicitatii cu ocazia campaniei e-Romaneste. Evolutia unor segmente precum cel al jucariilor, unde valoarea medie o depaseste chiar si pe cea din fashion si se apropie de IT&C, este un alt mod prin care ne putem da seama ca achizitiile online nu mai reprezinta o exceptie, ci sunt parte integranta din viata unui numar tot mai mare de oameni. De altfel, lunar, in sistemul PayU se inregistreaza, in medie, 30.000 de utilizatori unici noi, cei mai multi ajungand sa fie utilizatori recurenti”, explica Cristina Vranceanu, Strategic Partnerships Executive PayU Romania.

20% dintre comenzi sunt efectuate de pe dispozitive mobile, jumatate din acestea sunt platite online
Cresterea accelerata a vanzarilor inregistrate de tablete si smartphone-uri se reflecta si in comertul electronic romanesc, unde aproximativ 20% dintre comenzi sunt plasate de pe un astfel de dispozitiv. Jumatate dintre acestea sunt si achitate online, tot prin intermediul unui telefon sau al unei tablete.
Segmentul cu cea mai mare pondere a platilor online efectuate de pe un dispozitiv mobil este cel al magazinelor de fashion, unde ajunge la 15%, insa cele mai mari evolutii au fost inregistrate pe segmentele telecom (de la 2% in 2013 la 8% in 2014) si utilitati (de la 0,71% in 2013 la 6% in 2014).

Creste rata de adoptie a metodelor alternative de plata
Concomitent cu evolutia numarului de tranzactii efectuate de pe un dispozitiv mobil, creste si adoptia metodelor alternative de plata. Astfel, cardurile cu rate, care au inceput sa fie tot mai utilizate in ultimul an si jumatate, continua sa creasca in preferintele de plata, inregistrand o crestere lunara de aproximativ 10% iar numarul tranzactiilor achitate prin iTranfer – metoda de plata prin internet banking cu confirmare instant, oferita exclusiv de PayU – creste cu aproximativ 30% in fiecare luna.

“Dupa mai bine de un an de cand oferim aceste metode de plata integrand mai multe banci, putem vedea foarte clar ca ele adreseaza publicuri si comportamente distincte, motiv pentru care este important ca ele sa se regaseasca in oferta fiecarui comerciant. Cardurile cu rate sunt alese in cazul achizitiilor mai scumpe, valoarea medie pe carduri fiind cu peste 300% mai mare fata de o tranzactie obisnuita. Astfel, prezenta acestei metode de plata poate aduce o crestere a vanzarilor. iTransfer este o metoda de plata pentru cei care vor sa isi asigure produsul platind rapid, fara a utiliza insa cardul. Faptul ca au o incredere crescuta in interfata de internet banking a bancii se traduce, din nou, printr-o valoare medie mai mare cu 138% dar, in acest caz, cresterea vanzarilor provine mai ales din atragerea unui segment nou de utilizatori”, conchide Cristina Vranceanu.

Pentru a promova comertul electronic romanesc, PayU, impreuna cu DPD, Cargus si 15 dintre cele mai mari magazine online din Romania au derulat recent campania e-Romaneste, un proiect de comunicare si educatie care a avut ca obiectiv cresterea increderii cumparatorului in mediul online si eliminarea barierelor legate de cumpararea online prin cresterea experientei de cumparare. Pe 9 si 10 iunie, utilizatorii de internet au fost asteptati de comerciantii participanti pregatiti sa ofere o experienta online de 5 stele: livrare gratuita, produse exclusiv online, metode de plata, servicii de suport, oferte speciale sau concursuri.

infografic PayU

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?