eMag estimează că va avea în 2017 comenzi de 1 miliard de euro (pentru produsele vândute de companie şi cele vândute de alte magazine prin intermediul platformei marketplace a eMag).
eMag, cel mai mare magazin online din România, a crescut anul trecut cu 56% ajungand la un business de 1,95 mld. lei (438 mil. euro) cu tot cu operaţiunile din Bulgaria, Ungaria şi Polonia. Compania poate ajunge la statutul de „unicorn“, respectiv la o evaluare de un miliard de dolari.
„Unicorn“ este denumirea dată în ecosistemul IT mondial companiilor care reuşesc să treacă de valoarea de piaţă de un miliard de dolari, iar Europa este mult în spatele SUA la acest capitol. „eMag este pe drumul de a deveni un unicorn“, a declarat într-un interviu pentru ZF Bob van Dijk, CEO al grupului Naspers din Africa de Sud, acţionarul majoritar al eMag.
„Echipa din România mai are de lucru pentru a atinge acest prag, dar compania se află pe această traiectorie. eMag este una dintre «perlele» grupului“, a adăugat Dijk. El a evitat să răspundă la întrebările legate de valoarea actuală a eMag. „Nu sunt bancher. Este o companie valoroasă“, s-a eschivat el.
În contextul discuţiilor despre evaluarea eMag, Dijk a spus că retailerul ar fi putut obţine profit anul trecut dacă şi-ar fi propus acest lucru, însă momentan compania este concentrată să nu rateze oportunităţile „semnificative“ de creştere care încă există pe piaţă. Compania are potenţial de creştere şi în România, dar şi pe pieţele emergente. „Nu vom merge în ţări precum Germania, ne interesează pieţele emergente, acolo sunt cele mai mari rate de creştere.“
Pentru a putea implementa aceasta strategie, seful Naspers a spus ca nu va schimba managementul si nici nu va vinde paticipatia le eMag in urmatorii 10 ani.
„Cu Iulian Stanciu avem o relaţie specială. În mod ideal nu vom schimba nimic la parteneriatul pe care îl avem cel puţin în următorii zece ani”, a răspuns Van Dijk când a fost întrebat dacă grupul are în plan să vândă participaţia la eMag sau să facă alte schimbări. Iulian Stanciu deţine 25,8% din eMag, iar Naspers diferenţa de 74,2%.
„Fiecare dintre companii este foarte strâns conectată la operaţiunile pe care le avem pe celelalte pieţe. De exemplu Cristina Gheorghiţoiu, care conduce operaţiunile OLX pe plan local, ţine legătura strâns cu colegii din celelalte ţări. Nu avem de gând să facem schimbări”, a mai adaugat seful Naspers.
Naspers a investit în ultimii cinci ani peste 120 de milioane de dolari în eMag, a spus şeful Naspers, fără a oferi detalii despre bugetul total alocat României. „Este o sumă mai mare, dar nu este una pe care dorim să o facem publică”. Numai anul trecut, investitiile totale ale companiei s-au ridicat la 48 milioane de euro, jumatate din aceasta suma fiind alocata extinderii internationale, dar si dezvoltarii platformei eMag (15 mil. euro).
eMag a înregistrat in 2015 afaceri de 1,39 miliarde de lei în România, în creştere cu 28% faţă de anul precedent. Compania Dante Internaţional, care operează magazinul eMag şi unde se reflectă şi businessul companiei din Bulgaria şi Ungaria, a înregistrat în 2015 afaceri de 1,67 miliarde de lei, în creştere cu 34% de la an la an.
Naspers, un grup cu venituri globale de 12 mld. dolari din media, TV şi comerţ electronic, deţine în România şi procesatorul de plăţi PayU şi site-urile de anunţuri OLX.ro şi Autovit.ro, însă cel mai important business este eMag, care a „înghiţit“ anul trecut şi retailerul de modă Fashion Days. Naspers a intrat în România prin achiziţia autovit.ro.
Sursa: www.zf.ro
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: