Elena Ungureanu, Visa: „Estimarea noastra este ca aproximativ 156.000 de IMM-uri accepta carduri. Credem ca este realista o dublare a retelei actuale de acceptare.”

Premium
15 iulie 2020

Conform informatiilor publice disponibile, Romania are putin sub jumatate de million de IMM-uri , la nivelul lui 2018. „Estimarea noastra este ca in jur de 400.000 dintre acestea au ca si activitate comercializarea de bunuri si servicii. Practic, sunt pretabile acceptarii cardurilor,” a declarat Elena Ungureanu, country manager Visa Romania, in cadrul videoconferintei ZF Bankers 2020.

La finele luni martie a.c., infrastructura de acceptare a cardurilor in Romania a ajuns la 244.526 terminale, dintre care 234.221 POS-uri si 10.305 ATM-uri. Reteaua este in crestere cu 25.000 de terminale (+11%) fata de martie 2019 si cu peste 100.000 de terminale (+70%) fata de martie 2015.


In momentul de fata, aproximativ 156.000 de IMM-uri accepta carduri. Ca si oportunitate si gandire de viitor, noi credem ca este realista o dublare a retelei actuale de acceptare a cardurilor in randul IMM-urilor.

Largirea retelei de acceptare nu trebuie sa sa faca exclusiv prin terminalele POS clasice. Reprezentantul Visa se gandeste la solutia SoftPOS, in care chiar smartphone-ul comerciantului este terminalul pe care se face acceptarea la plata, ca o extindere a posibilitatilor si noi oportunitati pentru o categorie foarte mare de profesii liberale sau alte domenii precum serviciile de taxi, curierat si retail.

Evident ca este o solutie flexibila si ieftina, pe care am dezvoltat-o (n.r. in premiera pentru piata locala) impreuna cu partenerul nostru Alpha Bank, ce se potriveste unui anumit segment de comercianti. Practic, noi privim Solutia SoftPOPS ca o extindere si diversificare a solutiilor de acceptare actuale care pot fi personalizate pentru fiecare segment de client.”

Ungureanu vede o aplicabilitate imediata a solutiei SoftPOS, in viata de zi cu zi, nu doar pentru comercianti.

Sa ne gandim la situatiile mai casnice. In momentul in care avem nevoie de un instalator sau de un meserias. In general, aici plateam cu numerar. Acum solutia este clara, usor de implementat, este simpla din punct de vedere al utilizatorului si este o solutie portabila; poate fi activata in momentul in care este nevoie.”

Oficialul Visa crede ca, la un moment dat, aceasta solutie va fi norma pentru intreaga piata. Cel putin, „in directia asta ne dorim sa mergem”.

Prima escala, curierii, pentru a transforma „cash on delivery” in „card on delivery„.

Da, vom merge catre curieri.  Da, ne dorim sa avem si card on delivery nu doar cash on delivery cum avem in momentul acesta. Au mai existat solutii de card on delivery  pe piata la anumiti curieri insa erau cu POS-ul clasic care evident ca este greu de carat. Mai ales cand esti intr-o cladire de birouri, ai pachete cu care mergi la mai multe etaje … exact terminalul POS iti mai lipsea. Drept pentru care acea solutie nu a prins. Nu s-a dezvoltat. Acum speram ca aceasta solutie sa fie adoptata,” a mai adaugat Ungureanu.

Probabilitatea de reusita este destul de mare avand in vedere tendinta din ultima perioada de adoptie pe scara larga a platilor mobile. Visa are in acest moment noua programe de plati mobile implementate in Romania.  

Cel mai important indicator este faptul ca deja ne apropiem de o totalitate a cardurilor Visa emise in Romania, care sa poata fi disponibile printr-o aplicatie mobila. In momentul de fata, 4,5 carduri din cinci, pot fi inrolate intr-un portofel mobil si pot efectua plati mobile.”

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?