Dana Demetrian, BCR: in 2016 ne vom concentra pe programe destinate cresterii gradului de bancarizare si pe un nou model de agentie, mai digitalizat

23 decembrie 2015

Daca in 2011 doar 45% din populatia Romaniei era familiarizata cu domeniul bancar, in 2014 procentul a crescut la 61%. Trendul de crestere a procentului populatiei bancarizate este mult mai accelerat in Romania decat in cazul tarilor din Europa Centrala si de Est, dar nivelul de bancarizare al populatiei este cu mult sub media altor state europene.

„De ce? Pentru ca suntem in mediul rural, pentru ca nu ne-am ocupat foarte mult de educatia financiara a tinerilor si pentru ca ne-am concentrat mai mult pe cum sa facem produse si servicii, dar mai putin cui sa le adresam”, este de parere Dana Demetrian (foto), vicepresedinte Retail&Private Banking in cadrul BCR .

In 2015 fost emise 35.000 de carduri City Card, cu anumite facilitati si reduceri pentru populatia tanara, iar pentru 2016 banca isi propune alte programe destinate tinerilor si populatiei din mediul rural pentru cresterea gradului de bancarizare.

De asemenea, in contextul in care digitalizarea continua sa capete amploare, agentiile bancare standard, contrar asteptarilor, nu vor disparea. 73% dintre romani prefera sa aiba contact doar prin agentia bancara, prin urmare investitiile in unitatile bancare vor creste. In schimb, investitiile vor merge spre un nou model de agentie, un model digitalizat, care va oferi servicii si produse bancare complexe.

BCR a investit peste 42 milioane de lei in reteaua de unitati in acest an, iar pentru 2016 preconizeaza investitii de 100 milioane de lei intr-un nou concept de unitati cu modele noi de servire.

Sursa: wall-street.ro

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?