[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

CSALB – Apetitul IFN-urilor pentru conciliere este mai mic decat cel al bancilor. „Anul viitor ne asteptam la cresterea cererilor din partea consumatorilor”

3 noiembrie 2020

Din cererile adresate IFN-urilor primite anul acesta la Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB), sub 5% au fost acceptate și transformate în dosare, scrie wall-street.ro.

Datele CSALB la jumatatea lunii octombrie din acest an, arata ca in raport cu IFN-urile s-au inregistrat aproximativ 500 de solicitări conforme. Dintre acestea, peste 220 au fost clasate (refuzate de IFN), 50 s-au soluționat amiabil între IFN si consumator (după sesizarea CSALB), peste 200 sunt în faza de filtru și doar 22 au fost transformate în dosare.

În cazul băncilor, in aceeași perioadă de referință, s-au înregistrat peste 1.600 cereri conforme. Dintre acestea, 215 s-au soluționat amiabil între bancă și consumator (după sesizarea CSALB), peste 870 au fost clasate, aproximativ 110 se aflau in faza de filtru și aproximativ 440 cereri au intrat în procedură de negociere.

Ne asteptam ca în anul 2021 să existe și mai multe cereri din partea consumatorilor. Mai ales din cauza situației sanitare complicate, care a generat deja efecte adverse în economie,” a declarat într-un interviu acordat wall-street.ro Alexandru Păunescu, președintele Colegiului de Coordonare a CSALB.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?