Introducerea procedurii de inrolare a cardurilor bancare, sub standardul 3D Secure, direct din site-urile comerciantilor online (“Activation During Shopping – ADS”), are deja efectele scontate in privinta cresterii cardurilor active.
In primele doua luni si jumatate din acest an, numarul cardurilor active care genereaza tranzactii de comert electronic, sub standardul 3D Secure, a crescut cu 38% – de la 23.888 (31 decembrie 2009) la 32.911 (15 martie).
Primele banci din Romania care au implementat simultan ADS, inca de la inceputul lunii ianuarie a.c., au fost ATE Bank, Romanian International Bank si Romexterra Bank. Intre timp, o serie de alte cinci banci au finalizat procedurile si permit clientilor lor sa-si poata inrola cardurile si din site-urile comerciantilor – nu doar din site-ul bancii sau de la ghiseul acesteia, cum se intampla pana acum. Este vorba despre Alpha Bank, BCR, CEC Bank, Raiffeisen Bank si Unicredit.
Pana la jumatatea acestui an, ADS urmeaza sa fie implementat si de catre ING, Banca Transilvania si BRD, exact in aceasta ordine.
In ciuda ratei de crestere foarte mari inregistrata in primele doua luni si jumatate din acest an, piata este inca la inceput. Practic, procentul cardurilor active 3D Secure in total portofoliu de carduri active este de numai 0,3%. Cifrele arata ca, in prezent, in Romania sunt 11,5 milioane de carduri valide in circulatie care genereaza tranzactii (retrageri numerar/transferuri ATM sau plati comercianti). Inrolate 3D Secure sunt 5,1 milioane carduri, din care doar 33.000 genereaza tranzactii de comert electronic.
De asemenea, in evidentele RomCard sunt inregistrati 341 de comercianti configurati 3D Secure iar 295 dintre acestia genereaza tranzactii.
“In prezent, ritmul de configurare este de 10 comercianti pe luna”, a declarat Marin Mitroi, director general RomCard. “Acest interes crescut pentru comert electronic, atat din partea bancilor cat si a comerciantilor si posesorilor de card, ne face sa credem ca in 2010 vom asista din nou la o dublare a numarului de tranzactii si o crestere cu 60-70% a volumului procesat de catre noi”, a mai precizat sursa citata.
In cursul anului 2009, RomCard a procesat 1,2 milioane tranzactii de comert electronic pentru magazinele online romanesti, care au generat un volum de vanzari de peste 93 milioane Euro.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: