Prezent la evenimentul de lansare a platformei Tribuna Consumatorilor, Cosmin Vladimirescu, director general Mastercard pentru Romania si Moldova, a declarat ca in materie de alfabetizare în domeniul financiar suntem în coada Europei. Cu toate acestea, evoluția numărului de carduri bancare în România în ultimii ani a fost una spectaculoasă, fiind unul dintre factorii care contribuie la cresterea gradului de educatie financiara prin atragerea in sistem de noi clienti.
Cel mai nou produs care a determinat zeci de mii, poate sute de mii de clienti, sa faca o plata cu un card pentru prima oara in viata lor, este cardul de masa, despre care oficialul MasterCard spune ca a ajuns la un nivel de penetrare in piata de aproape 50%.
„Evoluția a fost una spectaculoasă de la un an la altul. Singurul indicator care a depășit creșterea numărului de carduri a fost creșterea gradului de utilizare, în special pe tranzacții contactless. Cardurile de masă, care au apărut acum aproape 2 ani, nivelul de penetrarea fiind de aproape 50%, la finalul anului vom fi la un milion de carduri de masă, sunt niște instrumente tranzacționale. Intră în categoria de produse reglementate și nu pot fi folosite pentru a retrage numerar, deci toate tranzacțiile sunt pentru cumpărături și 85% dintre acestea sunt realizate contactless”, a mai spus Vladimirescu (foto), citat de profit.ro.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: