[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Consiliul Concurentei pune in dezbatere angajamentele propuse de Paypoint in contextul preluarii Payzone

17 august 2017

Consiliul Concurenţei supune dezbaterii publice angajamentelor formulate de PayPoint Services SRL în vederea înlăturării îngrijorărilor concurenţiale, pe segmentul serviciilor de incasare / plati facturi, identificate în contextul preluării companiei Payzone SA. Angajamentele propuse de PayPoint Services se referă, în principal, la prețurile practicate și la numărul minim lunar de tranzacții pe care magazinele partenere trebuie să le realizeze.

Ingrijorarile concurentiala exprimata de Consiliul Concurentei
1) Exista posibilitatea ca 5 intreprinderi (identificate de Consiliul Concurentei) care la momentul actual utilizeaza serviciile de incasare a facturilor prestate de una sau chiar ambele intreprinderi implicate in operatiunea de concentrare notificata sa nu dispuna de suficiente alternative in cazul in care entitatea rezultata post-concentrare ar incerca sa mareasca pretul serviciilor de incasate furnizate


Obiectul angajamentului
Propunem semnarea unei obligatii ca, pentru o perioada de 36 de luni de la momentul autorizarii Concentrarii (cu posibilitatea reducerii acestei perioade la 24 de luni daca o analiza preliminara va arata ca potentialele efecte negative avute in vedere nu pot avea loc), intreprinderile implicate in concentrare sa nu majoreze preturile practicate in raport cu acesti 5 clienti identificati de Consiliul Concurentei, cu exceptia majorarilor corespunzatoare ratei inflatiei …
O asemenea obligatie se va aplica exclusiv cu privire la serviciile de incasare de facturi cu numerar prestate prin intermediul partenerilor comerciali de tip magazine, iar nu si la alte servicii prestate sau care ar putea fi prestate in viitor (de exemplu, servicii de incasare facturi cu cardul etc.)

2) Entitatea rezultata post-concentrare ar putea sa incerce sa impiedice intrarea si/sau expansiunea pe piata in mediul rural a intreprinderilor care opereaza servicii de terminale de plata prin cresterea numarului minim lunar de tranzactii (OMT) pe care magazinele partenere ale PayPoint trebuie sa le realizeze.

Obiectul angajamentului
Propunem semnarea unei obligatii ca, pentru o perioada de 36 de luni de la momentul autorizarii Concentrarii (cu posibilitatea reducerii acestei perioade la 24 de luni daca o analiza preliminara va arata ca potentialele efecte negative avute in vedere nu pot avea loc), PayPoint Services sa nu majoreze valoarea OMT-ului (Obiectiv Minim de Tranzactii constand in numarul minim de tranzactii de incasare facturi) lunar, in contractile incheiate de catre PayPoint Services SRL cu magazinele partenere din mediul rural (magazine partenere localizate in sate si comune).

Mai multe ingrijorari ale Concirentei si angajamentele propuse a fi asumate de catre Paypoing gasiti aici: Ingrijorarile concurentlale exprimate de Consiliul Concurentei si angajamentele adecvate propuse de PayPoint Services SRL

Consiliul Concurenţei invită persoanele fizice sau juridice interesate de concentrarea economică analizată să trimită observaţii cu privire la angajamentele propuse de PayPoint până la data de 1 septembrie 2017, prin fax la nr. 021.405.45.12, prin e-mail la adresa servicii@consiliulconcurentei.ro sau prin poştă la adresa Consiliului Concurenţei, Piaţa Presei Libere nr. 1, corp D1, sector 1, Bucureşti, cod poştal 013701.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?