Comportamentul de consum tot mai impredictibil, dorința de a vinde rapid la costuri mici și existența unui număr mare de advertiseri în România sunt principalele concluzii despre piața de advertising din România prezentate de Limitless în cadrul WebSummit Lisabona. De asemenea, testarea constantă a publicului țintă pe canale diferite de promovare, folosirea a tot mai multor automatizări pentru targetare precisă și vânzări mai mari sunt alte tendințe reprezentantive pentru piața locală, unde industria de ecommerce este la fel de competitivă ca cea din Occident, potrivit Limitless Agency.
“Am observat o schimbare majoră a noilor algoritmi de pe principalele platforme de advertising către modalități mai automatizate de a crea reclame. Principala lecție pentru noi este că pentru a avea succes în marketingul online, în special în ecommerce, trebuie să folosești date interne și să-ți analizezi afacerea, cifrele și produsele pentru a vedea ce funcționează cu adevărat, nu ce crezi că funcționează. După ce ai datele trebuie să promovezi acele produse în timp real folosind tehnologia deoarece în prezent este mult mai greu să prezici comportamentul consumatorilor. Considerăm că în viitor mediul digital românesc va fi impactat de inteligența artificială și noi tehnologii, marketingul online fiind tot mai automatizat, iar promovarea să fie făcută cu ajutorul datelor, care vor fi din ce în ce mai complexe”, a explicat Daniel Ene, Chief Marketing Officer & Partner Limitless Agency, la masterclass-ul Huawei Ads în cadrul WebSummit Lisabona.
Potrivit acestuia, principala provocare pe piața de publicitate din România este numărul tot mai mare de advertiseri care influențează creșterea continuă a CPC (cost per click) din campaniile Google Ads, Facebook Ads. Astfel, pentru a se diferenția pe piață și pentru a asigura creșterea vânzărilor prin optimizarea bugetelor de publicitate ale clienților, Limitless Agency include în campaniile de promovare produsele HERO, care sunt cele mai atractive pentru consumatori și respectiv validate de piață, pentru a crește numărul total de vânzări și venituri. În același timp, compania folosește tehnologii moderne și instrumente de analiză aprofundată a datelor despre consumatori. De asemenea, Limitless folosește tehnologia Huawei Ads pentru a viza un public mai larg la costuri mai bune.
“Mobile-ul reprezintă deja 95% din rata de engagement pentru cumpărăturile online. Mulți încă mai cred că mobile-ul este viitorul când mobile-ul este aici de mulți ani. Trebuie să ne gândim la mijloacele folosite în prezent și să găsim noi modalități creative de a crea reclame pentru aceste platforme și, de asemenea, să testăm publicul, mesajele și așa mai departe. Este importantă testarea canalelor de promovare pentru că, dacă produsul este bun și este la un preț avantajos, se pot crește ușor vânzările”, a adăugat Daniel Ene, Chief Marketing Officer & Partner Limitless Agency, în cadrul prezentării despre bune practici în domeniu la WebSummit Lisabona.
_____________
WebSummit, desfășurat anul acesta la Lisabona, Portugalia, în perioada 1-4 noiembrie, este cel mai mare eveniment de soluții tech, adunând peste 71.000 participanți din 160 de țări, peste 1.000 de speakeri, peste 2.500 de startup-uri, peste 2.000 de agenții media și peste 1.000 de investitori.
Limitless Agency, una dintre cele mai mari agenții de marketing online din România, este singura companie de profil care a fost selectată de Huawei Ads pentru a vorbi despre potențialul pieței de advertising și de ecommerce din România, la WebSummit Lisabona.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: