[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Comertul electronic din Romania este o afacere preponderent bucuresteana

18 august 2015

Bucurestenii sunt, in continuare, cei mai fideli utilizatori ai platii online cu cardul, peste 50% dintre toate tranzactiile intermediate de NETOPIA mobilPay de la inceputul lui 2015 provenind din Capitala, potrivit  comunicatului de presa al companiei. Urmatoarele orase in functie de platile realizate online sunt Cluj – Napoca, cu o pondere de 5%, Timisoara – cu 4,9% din totalul tranzactiilor online procesate anul acesta, respectiv Iasi, Constanta si Brasov, fiecare cu o pondere de aproximativ 3%.

In ceea ce priveste varstele celor care opteaza pentru plata online, majoritatea, circa 46%, au intre 25 si 34 de ani, urmati de cei intre 35 si 45 ani, usor peste 22%, si de tinerii cu varste intre 18 si 24 de ani, 17% din total. Cei care folosesc cel mai putin cardul online, pentru cumparaturile pe Internet, sunt persoanele cu varste de peste 55 ani, doar 4%, in timp ce numai 2% dintre cei care au peste 65 de ani platesc online.

„Faptul ca tinerii intre 25 si 34 de ani platesc cel mai mult online, este cumva firesc. Este varsta cea mai fructuoasa pe plan profesional, cu accces la tot ce inseamna informatie si cu un ritm alert, unde eficienta si rapiditatea sunt absolut necesare. Si daca ne uitam peste date, vedem ca si generatia tanara, inca pe bancile scolii, este deja obisnuita cu plata online, urmand ca in cativa ani sa o adopte absolut natural”, declara Antonio Eram, director general si fondator al NETOPIA mobilPay.

Datele centralizate pe primul semestru din acest an de Netopia mai releva faptul ca barbatii sunt cei care au initiat cele mai multe operatiuni online prin card, 62% din numarul total. Peste 40% dintre aceștia au varste cuprinse intre 25 si 34 ani.

Achizitiile de pe Internet se indreapta, cu precadere, catre produse si servicii din zona turismului, utilitatilor, digital si IT&C, potrivit datelor companiei. Totodata, majoritatea romanilor prefera sa cumpare din mediul digital in timpul saptamanii, incepand cu ora 9:00 dimineata, si pana la 12:00, sau seara, dupa 19:00, cand isi termina programul la birou.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?