Bancile trebuie sa-si schimbe modelul de business pentru a creste intermedierea financiara
Iulie 2018 – „Este o problemă pe care dumneavoastră, bancherii, o aveţi: consideraţi creditul ipotecar ca un bulevard larg, pentru că nu ridică momentan probleme. El este de fapt o uliţă îngustă şi mai este şi înfundată. Nu puteţi continua aşa. Nu BNR va descuraja creditarea, ci va fi descurajată de modelul actual al băncilor şi de realitatea pieţelor. Dacă nu vă creaţi o altă piaţă, în special în domeniul corporate (…) debuşeul creditului spre gospodării este limitat“, a declarat guvernatorul Mugur Isărescu la ZF Bankers Summit 18. „Stocul creditului acordat sectorului privat ar trebui să crească cu un ritm anual de circa 10% timp de 10 ani dacă PIB s-ar majora în medie cu 6% pe an pentru ca intermedierea financiară să revină spre nivelul maxim de circa 40% din PIB atins în urmă cu 7 ani, de la nivelul de 27% din PIB din prezent, cel mai scăzut din UE.” O asemenea evoluţie ar fi „de domeniul posibilului, dar puţin probabil să se întâmple dacă băncile vor miza în continuare pe modelul de business axat pe retail“.
Digitalizarea va crea o noua ierarhie in sistemul bancar
Ianuarie 2018 – Digitalizarea va duce la o reaşezare în sistemul bancar, iar 2018 va fi un an decisiv în stabilirea unei noi ierarhii a băncilor în funcţie de gradul de tehnologizare a serviciilor, consideră Radu Gheţea, preşedintele CEC şi unul dintre veteranii sistemului bancar local. „2018 va fi decisiv pentru a crea anumite paliere cu bănci care vor reuşi să aducă servicii digitale şi bănci care vor rămâne în urmă. Se va crea o ierarhizare în sistemul bancar din acest punct de vedere“, a explicat Gheţea.
În 2-3 ani, modelul de business bancar pe zona corporate va fi complet diferit
Octombrie 2017 – „Business-ul bancar în domeniul corporatist trece printr-o modificare de model de business cum nu s-a mai văzut de 200 de ani. Este segmentul de business bancar cel mai sub presiune acum şi care trece prin durerea unor restructurări cum nu au văzut ultimele generaţii de bancheri. Problema pentru ei este că nu ţşi dau seama cum să o facă. În 2-3 ani veţi vedea un model de busienss bancar destul de diferit faţă de acum pe zona corporate”, a declarat Florin Ilie, director vânzări corporate în cadul diviziei Pieţe Monetare ECE la ING Bank, la Conferinţa Anuală a Trezorierilor din România.
Christine Lagarde – monedele virtuale au viitor
Octombrie 2017 – Managing director-ul Fondului Monetar Internaţional, s-a declarat recent încrezător în potenţialul monedelor virtuale de a înlocui banii tradiţionali în următoarele decenii, scrie Fortune. „De ce este posibil ca cetăţenii să deţină monede virtuale mai degrabă decât dolari, euro sau lire sterline? Pentru că într-o bună zi deţinerea unor astfel de monede ar putea deveni mai uşoară şi mai stabilă decât deţinerea de bancnote, în special în zonele mai îndepărtate. Monedele virtuale ar putea deveni mai stabile chiar“, a declarat Lagarde.
Comerțul online, principala sursă a cererii de spații industriale în următorii 5 ani
Februarie 2017 – „Luând în considerare volumul mare de cereri din ultimii trei ani, estimăm că stocul actual de spații logistice de 3 milioane mp va crește cu 500.000 mp în 2017 (aproximativ 17%), marcând cea mai mare rată de livrări post-criză. Circa 40% din noile livrări vor veni din partea companiilor FMCG, 20% din partea sectorului de comerț online iar 10% din partea depozitelor IT și electronice. De asemenea, piața își va continua ascensiunea cu numeroase livrări speculative, care vor fi absorbite rapid datorită creșterii cheltuielilor de consum … Vom observa în continuare intrări de noi jucători și din sfera comerțului online, mai ales în condițiile în care spațiile de depozitare existente nu fac față cererii actuale. Ne așteptăm ca, în următorii cinci ani, comerțul online să fie principala sursă a cererii în sectorul industrial care va duce la dublarea stocului de spații logistice”, a declarat Laurențiu Duică, Associate Director – Industrial Division în cadrul Colliers International.
Jumatate din vanzarile mestesugarilor va fi online in urmatorii ani
Octombrie 2016 – Daca mestesugurile raman doar ca o activitate de hobby, incet, incet vor disparea. De aceea, mestesugarii trebuie sprijiniti pentru a-si crea piete noi. “Mestesugarii trebuie sa fie si mai prezenti la targurile internationale si de turism. Iar o parte dintre programele pe care le gandim trebuie sa mearga in zona de online. Estimez ca in urmatorii ani, mai mult de jumatate din vanzarile mestesugarilor vor fi online si ar fi bine sa gandim programe pentru ei in sensul acesta. Sa cream o piata online pentru acestia si ramane de vazut care va fi rolul statului in acest sens.”, a declarat Claudiu Vranceanu, secretar de stat in cadrul Ministerului Economiei la deschiderea MestesugarFEST.
In maxim 4 ani, penetrarea smartphone-urilor in Romania va fi de 100%
August 2016 – „Vânzările de smartphone-uri au înregistrat un avans de 20% în primul semestru al anului, ajungând la 1,5 milioane de unităţi, cât în tot anul 2013. În prezent circa jumătate din totalul utilizatorilor de telefonie mobilă din România foloseste un smartphone. Ţinând cont de ritmul accelerat de adopţie al smartphone-urilor, probabil în circa trei ani, maximum patru ani, rata de penetrare se va îndrepta către 100%. Aceasta nu va atinge niciodată 100% pentru că mereu vor exista şi utilizatori de «feature phones»“, a declarat Cristian Cojocaru, şeful diviziei de telecom a Samsung România, subsidiara locală a celui mai mare producător de telefoane mobile din lume.
Viitorul în shopping: cumperi alimente, benzină sau medicamente și primești credit pe telefonul mobil
August 2016 – În prezent, dacă te duci la benzinar, șa umpli rezervorul, sau in hipermarchet pentru cumparaturi, plătești și primești, eventual, niște puncte pe un card sau un voucher de reduceri. Ulterior, punctele si voucherele primite sunt folosite pentru noi cumparaturi. Bancile pot oferi noi beneficii prin colaborarea cu operatorii de telefonie mobila.
“În viitor s-ar putea să vorbești la telefon pe banii farmacistului, benzinarului sau retailerului, care te va răsplati încărcându-ți cu credit cartela telefonului mobil dacă bagi carburant în rezervor, cumperi medicamente sau coșul cu produse depășește o anumită sumă. În povestea asta pot intra și băncile, și furnizorii de energie electrică, care vor împacheta oferta actuală cu serviciile de telefonie mobilă”, afirmă șeful Veridian Systems, Marian Velicu, fost director de reglementare în cadrul Vodafone România.
In trei ani, clientii vor semna documentele in relatia cu banca exclusiv digital – imprimantele vor disparea din sucursale
Iulie 2016 – „Bancile vor incepe sa implementeze proiectele paperless pe fluxurile de lucru cu un risc redus, iar pe masura ce clientii se vor obisnui cu acest mod de lucru se vor extinde catre un full paperless branch. Intr-un orizont de timp de 3 ani de zile, un client va semna documentele in relatie cu banca exclusiv digital. Zero hartii in business este un obiectiv realizabil in anul 2016 datorita noilor reglementari europene care fac posibila autentificarea unor documente electronice folosind solutii precum semnatura electronica avansata, astfel incat un document poate circula intre partile care il semneaza fara a fi necesara imprimarea acestuia. Cel putin o banca din sistemul romanesc va introduce pana la finalul anului o astfel de solutie. In momentul de fata cea mai mare banca din Italia a eliminat toate imprimantele din sucursale. Acest lucru s-a intamplat gradual, dar pe 6 iunie au scos toate imprimantele din sucursale. „, a declarat Bogdan Grudnicki, sales & marketing manager al Euronovate.
Tehnologia va rezolva problema scaderii increderii in banci
Martie 2016 – „Inainte oamenii aveau mai multa incredere in banci. Acum, doar 50% din public are încredere în serviciile financiare și chiar mai puțin – 46% – în consultanța financiară și asset management. Foarte departe de nivelul mare de încredere de care se bucură tehnologia – 79%. Situația trebuie să se schimbe. Trebuie să facem lucrurile diferit, să creăm transparență și acces ușor la servicii. Tehnologia este cea care poate oferi soluții pentru a crea transparență și a readuce încrederea în aceste servicii”, a declarat, Kim Fournais (foto), CEO și co-fondator al Saxo Bank, una dintre primele instituții care a dezvoltat, în anii 90, platforme online de tranzacționare accesibile investitorilor obișnuiți.
Mentinerea actualului ritm de emitere va face ca in doi ani toate cardurile sa fie contactless
Martie 2016 – „În doi ani toate portofoliile de carduri or să migreze la tehnologia contactless dacă trendul curent se menţine. Pe acceptare (reţeaua de terminale – n. red.) avem deja circa 40% din piaţă contactless“, a declarat Cosmin Vladimirescu, country manager pentru Romania, într-un interviu pentru ZF.
.
Pe termen lung, consolidarea bancara ar putea insemna disparitia a jumatate dintre actualii jucatori
Ianuarie 2016 – „Consolidarea a inceput deja, credem ca va continua si este firesc sa fie asa. Atunci cand ai o cota de piata foarte mica este greu sa construiesti un business sustenabil. In situatii de genul acesta strategia mai devreme sau mai tarziu este: fie cresti, fie iesi. Injumatatirea numarului de banci este posibila, nu vedem de ce nu, dar pe termen mai lung. Nu cred ca va fi într-un an sau doi“, a declarat pentru ZF Mihaela Bîtu, deputy CEO, directorul diviziei de commercial banking la ING Bank.
Raftul fizic va disparea in urmatorii 20-30 de ani pentru consumatorii tineri
Noiembrie 2015 – “Clientii nostri sunt in general tineri pana in 35 de ani si incerc sa ma cobor la nivelul lor…pentru ei nu exista cuvantul offline sau cuvantul online. Pentru ei internetul, laptopul, digitalul sunt lucruri care sunt o stare de fapt. In 20-30 de ani, daca retailerii nu isi revolutineaza felul in care fac business…pentru consumatorii tineri, raftul fizic va disparea. Este foarte important sa intelegeti efortul unor branduri care vor sa deseneze cum arata urmatoarea decada”, a declarat Calin Clej, director de marketing pe segmentul de bauturi in cadrul PepsiCo in regiunea Europa de Sud-Est, prezent la conferinta Retail Arena organizata de wall-street.ro.
Pentru banci, digitalizarea este mai degraba o amenintare decat o oportunitate
Iulie 2015 – Profitul din sistemul bancar s-ar putea reduce la jumatate in urmatorii cinci ani daca bancherii nu iau actiuni substantiale in ceea ce priveste digitalizarea operatiunilor, a afirmat Andrei Caramitru, senior partner si head of Eastern European Telecom, Media &Technology Practice in cadrul firmei de consultanta in management McKinsey&Company, la ZF Bankers Summit ’15. „Daca ne uitam la rezultatele financiare ale bancilor si facem proiectii simple pentru urmatorii ani, pana in 2020 de exemplu, fara actiuni substantiale pe partea de digitalizare, return on equity (rentabilitatea capitalurilor proprii n. red.) poate sa se injumatateasca. Pentru bancile mai avansate e posibil sa fie o crestere usoara“. In aceste conditii „digitalizarea este mai degraba o amenintare decat o oportunitate”.
Ghetea despre rolul digitalizarii in dezvoltarea activitatii de banca – inclusiv in mediul rural
Iunie 2015 – „Digitalizarea bancara va avea un efect diferit decat se intampla in prezent in alte parti ale lumii. In Romania, digitalizarea bancara va grabi bancarizarea populatiei. Sistemul bancar romanesc va exploata acest lucru, mizam foarte mult pe introducerea mobile banking… Prezenta noastra in mediul rural s-a dovedit una benefica pentru persoanele fizice autorizate, cei care au o ferma cu cateva animale si care au beneficiat de subventii din partea statului sau a UE. Pe masura ce tehnologia s-a dezvoltat, nu ne-am gandit sa ne extindem, ci sa ne consolidam acolo unde apar si primele semne ca localitatea respectiva sa va dezvolta, ca exista o industrie in care merita sa fii prezent.”, a spus Radu Ghetea, presedintele CEC Bank si presedinte de onoare al Asociatiei romane a bancilor (ARB) la ZF Bankers Summit ’15.
Asteptarile clientilor reprezinta principalul vector de schimbare a modelului de business pentru banci
Mai 2015 – „Cred ca suntem intr-un moment in care bancile trebuie sa administreze simultan problemele trecutului si, in acelasi timp, sa gaseasca solutii pentru provocarile viitorului. Traim o perioada de schimbari dramatice, o perioada in care trecutul, reprezentat de aceasta criza, isi impune cadenta asupra deciziilor noastre de business. Principala transformare este la nivelul clientilor, iar asteptarile acestora sunt principalul vector de schimbare a modelului de business…Sistemul bancar trebuie sa devina mai mult, sa fie mai transparent in fata clientilor. Trebuie sa ne reintoarcem spre produse bancare usor de inteles si de explicat.“, considera Sergiu Oprescu, presedintele Alpha Bank si presedintele Asociatiei Romane a Bancilor (ARB).
Urmeaza 10 ani de crestere certa pentru comertul electronic indiferent de cum va evolua economia
Aprilie 2015 – „La final de 2014 piata de comert electronic din Romania era la un miliard de euro, iar estimarea pentru anul acesta este de 2 miliarde de euro … Daca in prezent ponderea comertului online din total retail este 2,5%, parerea mea este ca «e-commerce-ul» nu se va opri din crestere pana nu ajunge spre 50%. Acest lucru inseamna ca vom avea 10 ani de crestere certa pentru comertul online, orice se va intampla cu economia româneasca“, a declarat pentru ZF Bogdan Colceriu, CEO si unul dintre fondatorii Frisbo, singura platforma din regiune care ofera în prezent toate serviciile operationale necesare unui magazin online.
Peste 20% din vanzarile de carte se face in mediul online iar tendinta este de crestere
Martie 2015 – Piața de carte are o valoare anuala a vanzarilor de 100 milioane de euro, din care segmentul online are circa 20-25% si este in crestere, potrivit estimarilor lui Tudor Benga, CEO al Okian.ro, platforma specializata in comercializarea online de carţi in limba engleza. „Cererea de carte este pe un trend ascendent din multiple motive care au legatura si cu dezvoltarea economiei si a societatii. Pe masura ce se imbogateste societatea, consumul de carte creste. In mod particular, atunci cand incepe sa se «miste» economia, «setea» pentru cartile in limba engleza este foarte mare fiindca acestea sunt citite de fapt in mare parte pentru dezvoltarea profesionala“, a declarat pentru ZF CEO-ul Okian.
Traficul de pe terminale mobile il va depasi pe cel generat de desktop pana la finele lui 2015
Decembrie 2014 – „Telefonul a devenit, practic, dispozitivul cel mai apropiat de consumator, prin intermediul caruia acesta poate comanda tot: voce, date, foto, calendar, banca, muzica, distractie, cumparaturile zilnice. Pana la finalul anului 2015, ne asteptam ca, pentru prima data in istoria comertului online romanesc, traficul de pe telefon si tableta sa-l depaseasca pe cel de pe desktop. In termeni de vanzari, anticipam ca 30% din numarul total de comenzi va veni tot din dispozitivele mobile in anul care urmeaza”, a declarat Bogdan Axinia, vicepresedinte al eMAG.
In Romania exista peste 122.000 de magazine iar numarul lor este in scadere
Octombrie 2014 – Comertul traditional este reprezentat de 86.222 de magazine, urmat de HoReCa – 34.526 unitati si retailul modern – 1.353 magazine, potrivit Vektor Marktforschung care a efectuat anul trecut primul recensamant complet al tuturor punctelor de vanzare de bunuri larg consum alimentare si nealimentare din Romania, pana in cele mai indepartate sate din tara. „Estimam o evolutie negativa a universului de magazine din Romania, o reducere a acestuia ca urmare a faptului ca numarul magazinelor noi va fi mult mai mic decat al celor care se vor inchide”, a declarat pentru MEDIAFAX Simona Stoica, statistician al firmei de retail tracking Vektor Marktforschung.
Urmatorul val de crestere pe zona de comert electronic va fi generat de hipermarket-uri
August 2014 – Expansiunea comertului electronic si cresterea numarului de magazine online au dus la cresterea veniturilor companiilor din curierat, pentru care 30-40% din veniturile totale provin din contractele cu comerciantii online. „Cine isi inchipuia in urma cu sapte-opt ani ca romanii isi vor cumpara frigiderul de pe internet? Acum livram tot felul de produse cumparate online. Cred ca acum urmeaza sa se dezvolte si piata de mancare online“, a declarat pentru ZF Adrian Mihai, unul dintre acţionarii FAN Courier, companie cu venituri de aproape 20 de milioane de euro doar din comenzile primite de la magazinele online.
Cand va detine fiecare dintre clientii telecom un smartphone?
Iulie 2014 – „Chiar daca exista in piata o puternica migrare catre telefoanele inteligente, va mai lua ceva timp. In acest moment, jumatate dintre cei care vin la Orange, pentru un contract sau reinnoirea contractului, cumpara un smartphone. In urma cu trei ani procentul era de 15%. La nivelul pietei, 30% dintre romani folosesc deja un telefon inteligent si cred ca se va ajunge foarte curand la 50%.”, a declarat Jean-François Fallacher, CEO Orange Romania, intr-o editie ZF Live dedicata tendintelor pe piata telefoniei mobile.
Firmele isi vor putea plati taxele si impozitele pe www.ghiseul.ro
Iunie 2014 – „La finalul anului 2014, inclusiv persoanele juridice vor putea sa-si plateasca taxele si impozitele locale pe ghiseul.ro. SNEP nu trebuie vazut ca un sistem care incearca sa excluda alte sisteme existente, ci este un sistem complementar, care vine in sprijinul celorlalte deja existente. Daca privim lucrurile din această perspectiva, ar trebui sa fie foarte simple” , a declarat Delia Popescu, presedinte al Agentiei pentru Agenda Digitala a Romaniei intr-o conferinta organizata de Visa cu sprijinul BNR.
Sectorul bancar se indreapta spre digitalizare
Iunie 2014 – „Bancile se indreapta catre digitalizarea operatiunilor, dezvoltarea agentiilor virtuale si schimbarea modului in care interactioneaza cu clientii.Vedem doua tendinte principale in sectorul bancar. Pe de o parte, bancherii continua procesul de optimizare, bancile cu retele mari reduc numarul sucursalelor, dar si al bancomatelor. Pe de alta parte, o alta tendinta a bancilor este de a se adapta in functie de nevoile clientilor. Sistemul bancar se indreapta spre digitalizare, agentii virtuale, targetare a clientilor prin mesaje telefonice si implementarea proiectelor inovative de schimbare a modului de lucru in canalul de gestionare a clientilor.”, a declarat Natalia Chiritescu, regional manager Eastern Europe in cadrul Vodafone, prezenta la ZF Bankers Summit ’14.
Bancile ar utiliza mai mult serviciile de stocare a datelor cloud daca BNR le-ar reglementa
Iunie 2014 – „Dezvoltarea tehnologiei si internetul de mare viteza vor avea un rol important in sectorul bancar in perioada urmatoare pentru ca vor ajuta bancile sa ajunga mai rapid la client. Vrem sa mergem noi la client, sa nu mai fie nevoit sa vina la sucursala, iar implementarea 4G ne va ajuta. In ceea ce priveste utilizarea serviciilor de stocare a datelor cloud consider ca reglementarea acestora de catre BNR ar stimula folosirea mult mai intens. Pentru Romania problema nu este securitatea serviciilor de cloud, ci reglementarea acestora. Ne dorim ca BNR sa reglementeze sistemele de stocare a datelor pentru ca bancile sa le poata folosi.” – a declarat Fatih Arpas, IT & ADC Logistic Director, Garanti Bank, in cadrul ZF Bankers Summit ’14.
PayPoint Romania – principalul operator de plati in numerar – va intra pe zona platilor online si mobile
Mai 2014 – ,,De la lansarea in Romania, PayPoint si-a consolidat pe plan local pozitia de principal operator de plati in numerar si incarcare electronica prin puncte de retail. Intrarea pe segmentul platilor online si mobile reprezinta insa una dintre prioritatile noastre in viitorul apropiat, domenii in care ne vom face cu siguranta simtita prezenta. Dat fiind portofoliul diversificat al modalitatilor de plata disponibile la nivelul Grupului PayPoint, vom capitaliza si in Romania pe aceasta expertiza pentru a ne consolida pozitia de specialisti in plati.’’ a declarat Mugur Dogariu, Managing Director PayPoint Romania, cu ocazia anuntului fuziunii dintre diviziile PayPoint de plati online si plati mobile, ce au functionat anterior sub denumirile PayPoint.net si PayByPhone. Noua companie se numeste PayPoint Mobile and Online.
Comertul online si concurenta vor face ca jumatate din retaileri sa nu mai existe peste 5 ani
Mai 2014 – „Avem prea multi metri patrati, iar concurenta e puternica. Aproximativ jumatate din retaileri nu vor mai fi aici peste cinci ani. La nivel european, intre 9% si 11% din retail merg spre zonele unde exista conexiune la internet. In cinci ani, aproximativ 25% din piaţă va fi pe internet“, a declarat Harald Floer, fund director al Aberdeen Asset Management, companie în portofoliul căreia se află centrul comercial Iris din Titan.
Incluziunea financiara se realizeaza cu telefonul mobil
Martie 2014 – „Estimam ca in jur de 300.000 de utilizatori al companiei vor folosi in primul an serviciul M-Pesa. Ne asteptam ca in jur de 60-70% dintre tranzactiile efectuate prin M-Pesa sa fie pentru transfer de bani, pe urmatoarele locuri aflandu-se plata de facturi, reincarcarea de cartele Vodafone si platile la comercianti.” … „Vrem ca anul acesta sa oferim acest serviciu in cafenele si restaurante in ceea ce priveste orasele. In zona rurala ne intereseaza parteneriatele cu magazinele mici. Pasul urmator ar fi sa extindem parteneriatul cu Agroland (n.r. una dintre cele mai mari retele de magazine agricole, compania comercializand animale, furaje si nutreturi concentrate).” – Cristian Motca, directorul general al Vodafone Romania M – Payments citat de wall-street.ro
Reducerea comisioanelor la tranzactiile de plati prin card nu-si va atinge obiectivul pe termen scurt
Martie 2014 – „Scopul declarat al regulamentului s-ar resfrange in sensul reducerii presiunii pe care comerciantul o are la plata comisionului interbancar, probabil au sperat intr-o reducere a preturilor produselor, care s-ar resfrange pozitiv asupra consumatorului. Parerea noastra este ca aceasta nu se va intampla (reducerea preturilor – n.r.) pentru ca noi avem trei conditii specifice ale pietei pe care nu credem ca le vom putea depasi intr-o perioada scurta de timp. Ma refer la gradul inca redus de bancarizare a populatiei, apetenta ridicata pentru utilizarea numerarului in economie si nivelul mediu al salariului relativ scazut. Pana cand aceste trei conditii nu vor fi depasite, in sensul evolutiei favorabile a lor, nu vedem o atingere a scopului propus de regulament pe termen scurt” – Ruxandra Avram, sef serviciu la Directia Stabilitate Financiară din BNR, citat de Mediafax.
Optimizarea magazinelor online la mobile este esentiala pentru cresterea vanzarilor
Martie 2014 – Cu toate ca ponderea posesorilor de smartphone-uri in randul cumparatorilor online a crescut de la 44% in 2013 la 58% in 2014, procentul celor care le si utilizeaza pentru achizitii ajunge la un procent de numai 19,2%, fata de 15,1% anul trecut. Cum se explica?
“Evolutia nesemnificativa a utilizarii smartphone-urilor pentru achizitii online, in conditiile in care numarul de smartphone-uri a crescut vizibil, are de a face si cu lipsa adaptarii site-urilor de e-commerce la aceste terminale. Jucatorii din aceasta industrie trebuie sa inteleaga ca telefonul mobil reprezinta pentru ei o poarta mare de acces catre persoanele care fac cumparaturi online. Practic vorbim aici de o oportunitate pe care nici unul dintre jucatorii cu pretentii din e-commerce nu isi poate permite sa o rateze” – Daniel Enescu, managing partner Daedalus Millward Brown, citat de wall-street.ro.
Limitarea platilor in numerar, prin reglementare sau prin … cultura
17 februarie 2014 – „Se va ajunge acolo, daca nu prin reglementare, atunci prin cultura pentru ca instrumentele electronice de plata se vor extinde si teritorial si social. Numerarul va fi din ce in ce mai putin utilizat. Este o tendinta naturala, dar pana sa ajungem la nivelul Suediei, care este pe punctul sa elimine complet numerarul, mai avem foarte mult.”, Bogdan Olteanu – viceguvernator Bancii Nationale a Romaniei, citat de Agerpress.
Lupta cu evaziunea fiscala va determina mutatii serioase pe piata platilor electronice
28 ianuarie, 2014 – „Proiectul de lege ce vizeaza reducerea drastica a nivelului comisioanelor interbancare la tranzactiile cu cardurile de debit si de credit, avand drept obiectiv diminuarea costurilor pe care comerciantii le suporta pentru acceptarea platilor electronice, va avea ca efect direct incetinirea ritmului de investitii in infrastructura, impiedicand dezvoltarea sistemului de plati electronice in Romania, ce reprezinta in jur de 5% din totalul platilor. Bancile emitente nu vor mai fi in postura de a investi in inovatii costisitoare, precum platile mobile, portofele electronice, tehnologii fara contact sau securitate sporita. In plus, exista pericolul ca masurile propuse sa conduca la o majorare pe alte cai a costurilor percepute posesorilor pentru utilizare si sa descurajeze de fapt utilizarea cardurilor.” Cosmin Vladimirescu (foto), General Manager Romania si Moldova, MasterCard
Cross-over de servicii intre banking si telecom
12 decembrie 2013 – „La inceputul acestui an, am estimat ca în 2013 vom vinde 1,5 milioane de terminale Samsung pe piata romaneasca. Aceasta estimare va deveni realitate la finele acestui an. Cumulat, in ultimii ani, vanzarile de terminale inteligente, indiferent de producator, au atins 5,5-6 milioane de unitati. In 2013 se vor vinde si aproximativ 600.000 de tablete …Detinatorii acestor terminale sunt potentiali clienti ai serviciilor de tip mobile banking. In acest context, bancile pot deveni un canal de vanzare a telefoanelor inteligente, si deja avem o astfel de institutie care a intrat pe acest business. Daca bancile vor vinde telefoane mobile, atunci si operatorii telecom vor vinde servicii de tip financiar-bancar”. – Sorin Manea (foto), seful diviziei telecom din Samsung Romania la conferinta „Mediafax Talks about Mobile Banking”
Gift carduri bancare
5 decembrie 2013 – „Cardurile prepaid sunt solutii simple pentru clienti, familie si persoanele apropiate. Prin gift carduri propunem o modalitate inovatoare si simpla de a face cadouri celor dragi. Din analizele noastre, exista o piata destul de mare pentru cadourile cash, dar este oarecum neigienic sa faci cadouri in cash si mai simti si o vina atunci cand dai un astfel de cadou. 28% dintre romani prefera sa dea bani drept cadou, categorie care ar putea sa fie atrasa de cardul Gift emis de BRD … Cardurile reincarcabile pot contribui la sustinerea tinerilor de catre cei apropiati, fiind un prim produs bancar. Vrem sa atacam piata tinerilor intre 14 si 24 de ani, unde doar 43% sunt clienti ai unei banci”. – Bogdan Spuza (foto), Directorul Executiv al Departamentului Marketing si Managementul Produselor din cadrul BRD
Vanzari online de autoturisme
22 noiembrie 2013 – Zi istorica pentru comertul electronic autohton: cu ocazia Black Friday s-au vandut online primele autoturisme. Si nu oricum, ci toate cele 63 aflate in stoc, in valoare totala de 1 mil. Euro. Cele mai scumpe produse scoate la vanzare de catre eMag, respectiv autoturismele, au fost epuizate la vanzare pana la ora 10 in aceasta dimineata. „Acum cativa ani am declarat ca vom vinde pe eMAG chiar si masini. La vremea aceea a parut o declaratie poate prea indrazneata, dar iata ca aceasta zi a sosit. Este o zi istorica pentru intreaga piata de comert online, intrucat pe eMAG sunt listate primele autoturisme care au fost vandute online in Romania”. – Iulian Stanciu (foto), Director General eMAG
Plata impozitelor cu cardul in hipermarcheturi
17 noiembrie, 2013 – „Am lansat in urma cu patru ani prima campanie nationala de plata a taxelor si impozitelor locale cu cardul, care a devenit deja traditie pentru noi. In 2013, am vrut sa incurajam contribuabilii si autoritatile locale sa devina sustinatori activi ai platii taxelor si impozitelor locale cu cardul si ne-am bucurat sa vedem ca raspunsul nu a intarziat sa apara… ne dorim sa extindem colaborarea in 2014 prin deschiderea unor standuri speciale pentru ca cetatenii Sectorului 1 sa poata plati taxele cu cardul in centrele comerciale. Este un proiect pe care l-am dezvoltat deja impreuna cu alte primarii de sector din Bucuresti si care s-a bucurat de un mare succes”. – Catalin Cretu (foto), director regional pentru Romania si Croatia, Visa Europe.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: