Cel putin jumatate dintre adultii de pana in 25 de ani intentioneaza sa-si deschida propria afacere. Nu o fac insa din cauza accesului greoi la finantare.

6 august 2019

Mai bine de jumătate dintre tinerii români (53%) cu vârste între 18 și 25 de ani iau în calcul deschiderea propriei afaceri, potrivit unui studiu Ipsos MORI contractat de către International Personal Finance, grup britanic care operează Provident Financial Romania şi realizat în 7 ţări din portofoliul grupului. Este, de altfel, cel mai ridicat procent din ţările sondate.

Mai mult decât atât, șase din 10 tineri români (61%) se consideră mai pregătiți de antreprenoriat decât generațiile anterioare și conduc, din nou, grupul de țări din studiu.

Deși au toată deschiderea pentru a avea propria afacere, tot tinerii români sunt cei care susţin că actualul context socio-economic ridică mai multe bariere antreprenorilor decât în trecut – mai bine de două treimi din respondenți (67%) sunt de această părere. Peste jumătate dintre românii din Generaţia Z (55%) consideră că accesul greoi la finanțare le limitează oportunitățile de a fi mai implicați în dezvoltarea unui proiect antreprenorial iar două treimi dintre cehi (63%) împărtăşesc aceeaşi opinie.

În ceea ce priveşte banii rămaşi după plata facturilor şi acoperirea cheltuielilor esențiale, majoritatea tinerilor români ar economisi pentru vacanţe (43%) ori alte cheltuielili care ar putea apărea (40%). De asemenea, tinerii români ar consuma banii rămași și pe cumpărarea de produse pentru casă (36%), haine sau accesorii (37%) ori pentru ieşiri în oraş (29%).

Dacă tinerii români ar contracta un credit, aproape jumătate ar lua în calcul, drept cel mai important aspect, nivelul total al dobânzii (47%), urmat de numărul de rate (41%) și de durata de timp necesară acoperirii împrumutului (32%).

Peste jumătate dintre cehi (58%) şi mexicani (53%) spun că dobânda totală este unul dintre cele mai importante trei lucruri de luat în calcul la contractarea unui împrumut. Un sfert dintre tinerii cehi (25%) și aproape un sfert dintre lituanieni (23%) pun pe primul loc reputația furnizorului de credite, atunci când accesează o finanțare, în timp ce doar 11% dintre români iau în calcul acest aspect.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?