CEC Bank recomanda activarea autentificarii biometrice din aplicatia MobileBanking, pentru confirmarea platilor online cu cardul

5 ianuarie 2021

De la începutul anului, CEC Bank a implementat noi metode pentru confirmarea plăților online cu cardul, în conformitate cu prevederile Directivei Europene revizuite privind Plățile (PSD2).

Potrivit PSD2, pentru confirmarea plăților online cu cardul este necesară utilizarea a cel puțin doi factori de autentificare din cele 3 categorii posibile: (1) ceva ce doar clientul cunoaște, cum ar fi codul PIN/parola; (2) ceva ce doar clientul deține, de exemplu telefonul mobil și coduri de autorizare trimise pe SMS și (3) ceva ce clientul este, cum ar fi amprenta, recunoașterea facială sau alte elemente de biometrie.


Clienții CEC Bank au la dispoziție două metode pentru confirmarea plăților online cu cardul:

1. Realizarea autentificării biometrice prin utilizarea aplicației Mobile Banking. Activarea acestei funcționalități din aplicația Mobile Banking este disponibilă încă din luna mai 2020.

2. Confirmarea tranzacțiilor cu două parole: în plus față de parola dinamică trimisă prin SMS, se va utiliza și o parola statică. Pentru toți clienții înrolați în serviciul 3D Secure, parola statică inițială ce va fi folosită la prima tranzacție este numele de fată al mamei, iar schimbarea acestei parole este obligatorie după prima tranzacție. Această metodă de autentificare a devenit obligatorie de la începutul anului.

Pentru mai multă ușurință în ceea ce privește efectuarea plăților online cu cardul, banca recomandă activarea autentificării biometrice din aplicația MobileBanking. Astfel, clienții vor primi notificare push pe telefon și vor putea confirma tranzacția după logarea în aplicația Mobile Banking, fără a mai fi necesară introducerea parolei și a codului unic primit prin SMS, în pagina comerciantului.

In vederea autorizarii unei plati online cu cardul, fara utilizarea biometriei din aplicatia de mobile banking, CEC Bank spune ca pentru toți clienții cu serviciul 3D Secure activat, parola inițială ce va fi utilizată este numele de fată al mamei sau parola declarată la Bancă în locul numelui de fată al mamei. Urmeaza ca pe parcursul procesului de autentificare, pentru prima tranzacție, această parolă inițială să fie obligatoriu schimbată cu una aleasă de către client (alfanumerică de minimum 8-10 caractere cu includerea cel puțin a unui caracter special – litere mari, litere mici, numere, caractere speciale).

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?