De la începutul anului, CEC Bank a implementat noi metode pentru confirmarea plăților online cu cardul, în conformitate cu prevederile Directivei Europene revizuite privind Plățile (PSD2).
Potrivit PSD2, pentru confirmarea plăților online cu cardul este necesară utilizarea a cel puțin doi factori de autentificare din cele 3 categorii posibile: (1) ceva ce doar clientul cunoaște, cum ar fi codul PIN/parola; (2) ceva ce doar clientul deține, de exemplu telefonul mobil și coduri de autorizare trimise pe SMS și (3) ceva ce clientul este, cum ar fi amprenta, recunoașterea facială sau alte elemente de biometrie.
Clienții CEC Bank au la dispoziție două metode pentru confirmarea plăților online cu cardul:
1. Realizarea autentificării biometrice prin utilizarea aplicației Mobile Banking. Activarea acestei funcționalități din aplicația Mobile Banking este disponibilă încă din luna mai 2020.
2. Confirmarea tranzacțiilor cu două parole: în plus față de parola dinamică trimisă prin SMS, se va utiliza și o parola statică. Pentru toți clienții înrolați în serviciul 3D Secure, parola statică inițială ce va fi folosită la prima tranzacție este numele de fată al mamei, iar schimbarea acestei parole este obligatorie după prima tranzacție. Această metodă de autentificare a devenit obligatorie de la începutul anului.
Pentru mai multă ușurință în ceea ce privește efectuarea plăților online cu cardul, banca recomandă activarea autentificării biometrice din aplicația MobileBanking. Astfel, clienții vor primi notificare push pe telefon și vor putea confirma tranzacția după logarea în aplicația Mobile Banking, fără a mai fi necesară introducerea parolei și a codului unic primit prin SMS, în pagina comerciantului.
In vederea autorizarii unei plati online cu cardul, fara utilizarea biometriei din aplicatia de mobile banking, CEC Bank spune ca pentru toți clienții cu serviciul 3D Secure activat, parola inițială ce va fi utilizată este numele de fată al mamei sau parola declarată la Bancă în locul numelui de fată al mamei. Urmeaza ca pe parcursul procesului de autentificare, pentru prima tranzacție, această parolă inițială să fie obligatoriu schimbată cu una aleasă de către client (alfanumerică de minimum 8-10 caractere cu includerea cel puțin a unui caracter special – litere mari, litere mici, numere, caractere speciale).
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: