BT – serviciile de internet banking din Romania au peste 3,5 mil. de utilizatori

28 august 2013

Banca Transilvania anunta ca serviciul sau de Internet banking are in prezent peste 360.000 de utilizatori, banca avand o cota de piata care depaseste 10% pe acest segment. In ceea ce priveste BT24 Mobile Banking, peste 40.000 de persoane folosesc acest serviciu, cota de piata a bancii fiind de 28%, potrivit estimarilor BT.

Raportand numarul utilizatorilor de Internet & mobile banking la cei 1,68 mil. de clienti activi din portofoliul BT, rezulta ca unul din 4 clienti foloseste instrumente de plata cu acces la distanta. Fata de finalul anului trecut, banca raporteaza cu 23% mai multi utilizatori ai serviciului de Internet Banking si cu 50% mai multi utilizatori de Mobile Banking. Din perspectiva gradului de tranzactionare, s-a inregistrat o crestere cu 35% a numarului de tranzactii derulate prin Internet Banking si Mobile Banking si un plus de 30% a valorii tranzactiilor derulate prin BT24.


Avand in vedere potentialul i-banking-ului, „obiectivele Bancii Transilvania au in vedere cresterea, in continuare, a numarului de clienti BT care folosesc BT24, respectiv integrarea de noi facilitati, asa incat clientii sa aiba online acces la toate produsele si serviciile de baza ale BT”, dupa cum se arata in comunicatul de presa.

Principalele operatiuni derulate de clienti prin intermediul BT24 sunt plata facturilor la utilitati, schimb valutar, plati in lei si modificari ale limitelor zilnice de tranzactionare pe carduri.

Interesul pentru tranzactii fara numerar prin intermediul canalelor alternative a fost raportat si de catre BCR care a realizat chiar o harta pe judete a celor mai utilizate servicii in randul clientilor proprii. Se pare ca apetitul la tehnologie pentru plati fara numerar este mai prezent in randul judetelor cu mari aglomerari urbane, care inregistreaza si o mai mare efervescenta economica.

Studiul BCR releva faptul ca cei mai activi clienti din punct de vedere al numarului de tranzactii non-cash sunt in Bucuresti si Judetul Ilfov, urmati de cei din judetele Timis si Brasov. Pe ultimele locuri in acest clasament (judete unde clientii prefera tranzactiile cash in detrimentul celor non-cash) se situeaza Bistrita, Neamt si Calarasi.

Conform aceluiasi studiu, cele mai multe conventii de Direct Debit (serviciu prin care un client imputerniceste banca sa efectueze automat plata facturilor lunare din contul curent catre furnizori de servicii agreati) au fost incheiate de clientii din Bucuresti, Constanta si judetul Arges. Totodata, cele mai multe conventii de plata facturi de la ATM au fost incheiate de clientii din Bucuresti si judetele Sibiu si Brasov.

“Clientii BCR care au adoptat platile prin metodele non-cash sunt persoane active care au ales pachetele de cont curent, prin care isi pot administra rapid si eficient finantele personale. Pachetele de cont curent BCR ofera cel mai scazut cost total pentru operatiunile bancare care fac parte, inevitabil, din viata de zi cu zi a oricarui client: plata facturilor sau transferuri bancare“, a declarat Catalina Zincenco, Sef departament, Produse de Economisire si Investitii, BCR.

Cele mai utilizate 5 canale non-cash folosite de clientii BCR sunt: platile la POS, operatiunile prin Click 24 Banking, platile automate prin Direct Debit si Standing Order si platile efectuate la ATM.

Ponderea tranzactiilor comerciale in total tranzactii cu cardul a crescut de trei ori in ultimii 6 ani, potrivit datelor BCR. Astfel, plata cumparaturilor cu cardul de credit are acum o pondere de 87% in total tranzactii, fata de 29% in 2007. In cazul cardurilor de debit, ponderea tranzactiilor de plata in total tranzactii este in prezent de 38%, fata de 12% in 2007.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?