Banca Transilvania, cea mai mare bancă din România după active, a raportat pentru T1/2020 un profit net de 260,9 mil. lei, în scădere cu 40,1% faţă de perioada similară a anului trecut, rezultat influenţat de declanşarea crizei generată de pandemia de COVID-19. La nivelul Grupului, Banca Transilvania a înregistrat un profit net de 303,9 mil. lei.
„Rezultatele financiare pe primele trei luni ale anului arată că în ianuarie şi februarie a.c. preocuparea băncii a fost continuarea consolidării businessului şi finanţarea economiei. Din martie a.c., comportamentul clienţilor şi a modului de a face banking au fost influenţate de începerea stării de urgenţă. Tot din martie, banca şi-a schimbat priorităţile, pe primul loc fiind sănătatea angajaţilor şi a clienţilor.”, potrivit comunicatului.
Activele Grupului Financiar Banca Transilvania au ajuns la finalul primului trimestru la 96,6 miliarde lei (+5% fata de 31.12.2019), iar creditele au crescut până la 41,12 miliarde lei. Depozitele clienţilor au ajuns la 78,45 miliarde lei (+ 1,8%): dintre acestea, 54,72 miliarde lei sunt economiile persoanelor fizice, iar 23,73 miliarde lei, depozitele companiilor.
Banca a acordat aproape 16.000 de credite cu dobândă fixă pentru persoanele fizice. Soldul creditelor imobiliare/ipotecare este de 12,2 miliarde de lei, iar al creditelor IMM, aproximativ 16,6 miliarde lei.
Rata expunerilor neperformante, conform indicatorului EBA, este de 4,1% la 31 martie 2020.
Instituţia financiară a ajuns la 4,1 milioane de carduri în portofoliu, dintre care aproape 530.000 sunt carduri de credit.
„Am început anul în forţă, dar după primele două luni am început ajustarea rapidă la noua realitate şi ne-am concentrat total pe suportul clienţilor, economiei, autorităţilor şi comunităţilor. Echipa BT a contribuit cu brio la cea mai mare infrastructură de plăţi şi de credit din România chiar şi în aceste condiţii adverse. Avem o amprentă semnificativă atât în piaţa de retail, cât şi în piaţa IMM şi ne asumăm rolul de susţinere a economiei. Banca este bine pregătită financiar şi ca organizare internă pentru a ne susţine clienţii şi comunitatea. Rezultatele din primul trimestru nu fac decât să arate încă o dată acest lucru.”, declară Ömer Tetik, Director General, Banca Transilvania.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: