[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

BRD “ataca” segmentul premium si cu carduri Platinum

11 iunie 2013

Pe o piata plafonata la emitere din lipsa de clienti pe urban, BRD pariaza in continuare pe un segment de nisa: clientii cu multi bani. Dupa o pauza de cinci ani de la ultimul produs propriu adresat segmentului premium, BRD pune in circulatie un nou card destinat clientelei cu venituri ridicate, o piata insuficient exploatata in Romania. Cardul MasterCard Platinum este echipat contactless “by default” si se adreseaza clientilor cu venituri lunare nete de peste 7.000 lei.

BRD a “atacat” clientela cu venituri ridicate incepand cu 1999. Din 2004, banca a intrat si pe segmentul de „private banking” al clientilor cu venituri foarte ridicate. In acel an, BRD a pus in circulatie primul sau produs dedicat segmentului premium: cardurile de credit MasterCard Gold care permiteau o linie de credit de pana la 10.000 Euro.


In toamna lui 2008, BRD avea sa puna pe piata – in premiera – cel mai exclusivist program de carduri, MasterCard “Black”, adresat clientilor cu venituri si resurse financiare foarte mari. Cardul se ofera “by invitation only” si nu la ghiseu, banca fiind cea care isi rezerva dreptul de a selecta clientul caruia ii face oferta. Linia de credit pe acest card este cea mai mare din piata si depaseste 200.000 Euro.

La momentul lansarii cardurilor Platinum, portofoliul BRD de clienti pe zona de private banking este de peste 1.000. Dintre acestia, posesori de carduri Black sunt sub 10%.

De ce era nevoie de un nou produs adresat clientelei cu venituri ridicate ne spune chiar Adrian Jantea – director comercial persoane fizice BRD: “Fiecare dintre cele doua carduri (Gold si Black n.r.) lansate deja acopereau un segment al clientelei premium. Era nevoie de un produs tampon, care sa acopere zona de mijloc.”

Desi este de acord cu ideea ca noul produs a venit sa acopere un gol de cerere in randul propriilor clienti, Jantea considera ca “nici oferta din piata pe Platinum nu este foarte larga”. De aceea reprezentantul BRD nu exclude posibilitatea atragerii de noi clienti din piata.

Plecand de la portofoliul propriu de posesori de card BRD, in jur de 1,8 mil., am fost curiosi sa aflam cam care este piata potentiala pentru cardurile Platinum. “Cateva zeci de mii”, a raspuns oficialul BRD, ceea ce inseamna sub 5% din totalul posesorilor de card BRD.

Daca am extrapola acest procent la totalul posesorilor de card din Romania, rezulta ca potentialul pietei locale de Platinum este de sub 150.000 de clienti. Sunt insa clienti care dispun de resurse, “pragul de intrare” pe zona de private banking – cel putin in cazul BRD – fiind de peste 100.000 Euro resurse detinute per client. Pe zona de Black, acest prag de intrare per client depaseste 500.000 Euro in resurse proprii.

Cardul Platinum MasterCard este disponibil in 3 variante: doua carduri de debit – in lei si euro – si un card de credit in lei. Detinatorii pot beneficia de o linie de credit (revolving sau overdraft) de pana la 25.000 euro sau 110.000 lei. Pentru cardul de credit Platinum, banca ofera o perioadă de gratie de pana la 60 de zile.

BRD pune la dispoziţia posesorilor de carduri Platinum un info line dedicat, disponibil 24 de ore din 24. De asemenea, acestia beneficiaza de Programul Priority Pass – acces privilegiat in peste 600 de saloane VIP in aeroporturi din intreaga lume.

Nu în ultimul rând, trebuie menţionate asigurările incluse: de călătorie cu servicii concierge pe tot parcursul călătoriei în străinătate (servicii oferite de un asistent personal care rezervă, de exemplu, biletele de avion, camera de la hotel, maşina cu şofer, masa de la restaurant sau terenul de golf) pe tot parcursul călătoriei în străinătate.

Suplimentar, clienţii pot beneficia şi de pachetul de asigurări opţionale: asigurarea jucătorului de golf şi garanţia extinsă a bunurilor electrocasnice, asigurarea Confort pentru protecţie în cazul operaţiunilor frauduloase efectuate cu cardul pierdut/furat, furtului de numerar cu agresiune, pierderii / furtului cheilor/documentelor, precum şi asigurări de viaţă, în cazul în care optează pentru liniile de credit.

Pachetul de asigurari pentru calatoriile in strainatate acopera pana la 250.000 Euro.

Costul anual de administrare al noului card este de 450 lei, suma care acopera majoritatea serviciilor, inclusiv asigurari de călătorie, acces la saloanele VIP de pe 600 de aeroporturi si parteneriate cu diverse companii din Romania, mai putinasigurarile optionale.

Odata cu completarea ofertei de carduri pentru clientii din segmentul de „private banking”, BRD se asteapta la o dublare a numarului acestora pe termen scurt.

BRD-Groupe Société Générale a lansat, in 1995, primul card de credit din România, cardul Prima. In 1999, banca a lansat prima gamă completa de carduri bancare. In prezent, BRD ofera o gama larga de carduri si detine cel mai mare portofoliu din piata cu peste 2,3 milioane de carduri, dintre care peste 100.000 sunt contactless. Banca opereaza o retea de peste 1.500 de ATM-uri si 21.000 de POS-uri (peste 3.000 dintre ele permit tranzactii contactless).

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?