Brand Finance Banking 500 – 2020: Valoarea marcii Banca Transilvania a crescut la 370 mil. USD. Banca este in top 10 global ca ritm de crestere a valorii marcii

4 februarie 2020

Banca Transilvania urcă 100 de poziții în clasamentul Brand Finance Banking 500 şi ajunge pe locul 339. Comparativ cu anul trecut, Banca Transilvania se clasează în top 10 global, ca ritm de creștere a valorii și forţei brandului.

Cu +53% valoare de brand, până la 370 milioane de dolari, BT intră pentru prima dată în teritoriul ‘triplu-A’ cu indicele de forță a brandului (AAA-).

Povestea brandului Banca Transilvania a început în februarie 1994, în Cluj-Napoca, la iniţiativa unui grup de oameni de afaceri. Astăzi este cea mai mare bancă din Europa de Sud-Est şi cel mai mare susţinător al economiei româneşti.

În câteva cifre, BT înseamnă acum: peste 3 milioane de clienţi, 8.000 de persoane în echipă, trei linii de business, prezenţă în 180 de localităţi din trei ţări.

Detalii:

. În fiecare an, compania de consultanță și evaluare de brand Brand Financeevaluează peste 5.000 dintre cele mai valoroase branduri globale.

. Cele mai valoroase 500 branduri bancare sunt incluse în raportul anual Brand Finance Banking 500, publicat de revista The Banker.

. Valoarea unui brand este beneficiul economic net pe care l-ar obține un proprietar prin licențierea brandului pe piața liberă. Brand Strength Index măsoară eficacitatea performanței unui brand în raport cu competiția.

. Brand Finance determină, de asemenea, forţa relativă a brandurilor, analizând investiția de marketing, brand equity (reputația acumulată cu clienți, consumatori, angajați și alţi stakeholderi), respectiv impactul acestora în performanța de piață. Alături de rezultatele financiare, forța brandului este un factor determinant al valorii brandului.

Top 10 este dominat şi în acest an de băncile din China și SUA, fiecare țară fiind reprezentată de cinci bănci, iar Europa are patru reprezentanți în top 20. Cel mai valoros brand bancar american rămâne Wells Fargo (pe locul 5 global, 40,9 miliarde USD), iar JPMorgan intră în top 10, după o creștere de 15%.

Brand Finance este cea mai mare firmă globală independentă de evaluare și strategie de brand, cu prezență pe toate continentele. Metodologia Brand Finance de elaborare a clasamentelor este certificată de Marketing Accountability Standards Board (MASB), prin protocolul Marketing Metric Audit Protocol (MMAP), care vizează validarea relaţiei dintre indicatorii de marketing și performanța financiară.

Brandul Banca Transilvania a intrat în acest clasament în 2018. În 2019, faţă de anul precedent, BT a urcat aproape 50 de poziţii în top şi a avut atunci o creştere a 39% a valorii de brand, până la 242 milioane de dolari.

Banca Transilvania (pozitia 339) și BRD (pozitia 434 – intrata in clasament in acest an) sunt singurele bănci românești prezente în topul mondial al celor mai valoroase branduri bancare la nivel mondial din anul 2020, publicat luni de compania britanică de evaluare și consultanță  Brand Finance.

Adauga comentariu

Noutăți

The rise of the mobile wallet

Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?