[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

„BNPL devine o necesitate pentru retailerii produselor de lux” – potrivit Mokka

17 august 2023

Piața globală a produselor de lux trece printr-o schimbare radicală pe măsură ce este obligată să se adapteze obiceiurilor de consum ale Generației Z (tineri născuți între 1995 și 2010). Alături de Millennials, consumatorii GenZ au generat „întreaga creștere a pieței de lux în 2022„, conform unui studiu Bain & Company citat de publicația americană de business Fortune, parte a Time Warner. De asemenea, se estimează că până în 2025, 70% dintre achizițiile din zona produselor de lux vor fi realizate de aceste categorii de clienți, la care se adaugă cei din Generația Alpha (tinerii născuți după 2010).

Studiul citat de publicația Fortune subliniază că există o atitudine „mai precoce față de lux” în ce privește consumatorii din Generația Z față de Millennials. Aceștia încep să cumpere articole de lux cu 3 până la 5 ani mai devreme decât Millenialii, adică începând cu vârsta de 15 ani, față de 18-20 de ani. Se estimează că Generația Alpha va avea un comportament similar. Aceste date obligă numele mari din domeniul produselor de lux să se adapteze rapid noilor condiții ale pieței dictate de schimbarea obiceiurilor de consum ale noilor generații.

Astfel, Gucci, spre exemplu, a realizat eforturi considerabile ca să se conecteze cu clienții din aceste generații și a apelat la campanii creative pe Instagram, TikTok sau prin intermediul influencerilor. În același timp, adăugarea opțiunii de plată alternativă BNPL a condus la o creștere a vânzărilor online cu 24% doar într-un singur trimestru.

BNPL devine o necesitate pentru retailerii produselor de lux„, subliniază Alexandru Balaci, CEO-ul fintech-ului Mokka România. „Dacă în urmă cu un deceniu brandurile de lux erau rezervate preponderent unei categorii de cumpărători cu putere financiară mare, astăzi lucrurile stau diferit. Clienții din generațiile Millennials, GenZ și celor care vin după ei au o mentalitate diferită față de predecesori. Își doresc să aibă acces la produsele preferate pe loc și nu sunt dispuși să economisească luni sau ani pentru achiziția bunurilor de lux. Aceste categorii de cumpărători – care constituie „nucleul dur” al BNPL – au o aversiune față de metodele tradiționale de finanțare, preferând metodele de plată alternativa și flexibile. În contextul de azi devine tot mai evident că vânzările brandurilor de lux vor fi decise de adăugarea butonului BNPL la checkout„.

Plățile alternative de tipul Buy Now, Pay Later nu doar că facilitează accesul potențialilor clienți la bunuri, ci îi și încurajează să cheltuiască pe articole mai scumpe,  în măsura în care acestea devin mai accesibile. Din experiența pe care o avem cu Mokka BNPL pe toate piețele unde suntem prezenți – Polonia, România și Bulgaria – constatăm că aceasta este o soluție câștigătoare pentru clienți și retaileri deopotrivă„, spune Alexandru Balaci.

CEO-ul fintech-ului cu acționariat european și american, primul provider BNPL din România, subliniază că în ce-i privește pe retaileri, „Mokka BNPL este un instrument eficace de loializare, iar datele furnizate de studii interne indică niveluri ridicate de revenire pentru clienții care utilizează această metodă de plată alternativă„.

„Creșterea traficului, a ratei de conversie și valorii medii a tranzacțiilor, precum și scăderea semnificativă a ratei de abandon a coșului de cumpărături sunt câteva dintre avantajele Mokka BNPL pentru retaileri. Pentru clienți serviciul are avantajul înregistrării instantanee, al finanțării rapide, oferind flexibilitate financiară și o experiență de utilizare confortabilă și nebirocratică.” potrivit comunicatului.

Pentru brandurile de lux care vor să atragă cât mai mulți clienți Gen Z și Millennials, BNPL este soluția perfectă.” conchide CEO-ul Mokka România.

Fintech-ul fondat de Irene Shvakman, de origine ucraineană, și Fernando Dias Da Silva este primul provider Buy Now Pay Later care a pătruns pe piața românească, în urmă cu trei ani. In ultimele 12 luni, serviciul dezvoltat de compania Revo Technologies și-a consolidat poziția pe piețele central-europene unde este prezent iar volumul mărfurilor achiziționate cu Mokka BNPL s-a dublat față de perioada precedentă.

__________

Mokka este un serviciu de top Buy Now Pay Later (BNPL), care operează în Polonia, România și Bulgaria, oferind soluții de finanțare BNPL online și offline pentru comercianți și consumatori. Pana acum, un milion de consumatori din Europa Centrala si de Est au utilizat serviciile companiei.

Mokka a dezvoltat soluții de plată BNPL oferind clienților opțiunea de a cumpăra acum în magazinele online și offline și de a plăti alegând planuri de plată care variază de la 30 de zile la 24 de luni. 

Mokka a încheiat parteneriate cu peste 1500 de retaileri de top din regiune, din cele mai populare categorii, precum modă, încălțăminte, articole pentru copii, electronice, bijuterii, mobilier, călătorii și altele.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?