Cei mai mari „spenderi” vor fi magazinele online care vând produse de primă necesitate. Investițiile în online vor migra în 2023 tot mai mult către soluții standardizate de tip SaaS. Newsletter-ul și comunicarea social media cu comunitatea vor crește ca pondere în activitățile de marketing.
Magazinele online din România vor investi în 2023 în servicii de diferențiere față de concurență și vor accesa tool-uri care îmbunătățesc relația directă cu consumatorii finali, pentru a câștiga cotă de piață, potrivit unei analize Blugento, companie clujeană specializată în furnizarea de soluții de eCommerce.
„Business-urile online care merg din inerție vor avea un an dificil, dacă nu vor face acel extra mile, important, acum, pentru a crește sau a se menține, cel puțin. Cele mai mari creșteri vor fi înregistrate, anul acesta, de magazinele online care comercializează produse de primă necesitate.
Cei care sunt deja online vor continua investițiile, iar companiile care nu au accesat încă acest canal o vor face după modelul Direct-to-Consumer (D2C) – trend stabilit de branduri cunoscute din piață”, spune Vlad Stănescu, CEO Blugento, menționând că, anul trecut, Blugento a contribuit la lansarea canalelor online de D2C în România pentru branduri precum Tefal sau Rowenta.
Cu un istoric de creștere continuă a costurilor în piața IT, investițiile în online vor migra, anul acesta, către soluții standardizate care pot oferi un canal de vânzare online în buget și cu termen cât mai predictibil.
Afaceri cu 40% mai mari în 2023
Este și unul dintre argumentele principale luate în calcul de Blugento pentru evoluția business-ului de anul acesta. Compania mizează, în 2023, pe o creștere de circa 40% a cifrei de afaceri, concentrarea fiind pe ZENTO, platformă eCommerce de ultimă generație, de tip SaaS, bazată pe Magento 2 cu hosting cloud ultra-scalabil. Blugento estimează că, până la finalul anului, peste 50 de noi magazine online medii și mari din România vor folosi această platformă.
„Într-o perioadă economică dificilă, investițiile pentru tech vor fi direcționate tot mai mult către soluții SaaS, unde costurile sunt predictibile și presupun un aport inițial mai mic, comparativ cu alternativele.
Odată cu accentul pe diferențiere și relație directă cu cumpărătorul final, departamentele de marketing vor avea ca obiective fidelizarea clienților câștigați și cumpărături repetate pe fiecare client; astfel, newsletter-ul și comunicarea social media cu comunitatea sunt tool-uri ce vor crește ca pondere, în 2023, în activitățile de marketing”, mai spune Vlad Stănescu.
Automatizarea și eficientizarea proceselor interne vor crește în importanță, iar magazinele online vor adresa tot mai multe dintre nevoile clienților. Astfel, documentarea produselor, cu informații de calitate, posibilitatea unui retur facil etc. cresc rata de conversie a magazinelor online și consolidează baza de clienți, asigurând vânzări repetate către aceștia.
Cu toate că progresul tehnologic permite oferirea unor experiențe de cumpărare online foarte avansate, diferențierea comercianților nu va depinde doar de tehnologie, o componentă majoră într-o implementare de succes fiind alocarea resurselor umane interne.
___________
Blugento este o companie clujeană, specializată în furnizarea de soluții de eCommerce bazate pe platforma Magento, cea mai puternică platformă de comerț electronic din întreaga lume.
Blugento are în prezent peste 250 de clienți şi oferă o gamă completă de servicii de eCommerce, necesare succesului unui magazin online: infrastructură tehnică, hosting, update-uri de securitate, integrare cu servicii de marketing, SEO și alte servicii conexe comerțului online.
Între produsele companiei, implementarea platformei Blugento permite construirea unui magazin online de la zero, într-o singură zi, clienții având acces la toate funcționalitățile oferite de platforma Magento, adaptate la piața din România din punct de vedere fiscal şi legislativ. Iar platforma Zento, cel mai nou produs din portofoliul Blugento, permite magazinelor online medii și mari să fie mult mai rapide, timpii de încărcare a paginilor scăzând considerabil. Procesul de cumpărare este îmbunătățit, utilizatorii finali putând achiziționa produsele dorite într-un timp mai scurt.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: