23 noiembrie, 2012 – Reactia pietei a depasit toate asteptarile astfel ca afluxul de vizitatori a blocat unele site-uri ale marilor retaileri online dar a si epuizat mare parte din stocuri la doar cateva ore de la startul promotiei. Aglomeratie este si in magazinele fizice ale retailerilor.
eMAG a anuntat ca numarul vizitatorilor unici este de 709.000 si ca a primit 52.700 de comenzi, epuizandu-se 84% din stocul de televizoare, 83% din laptopuri si 39% din stocul de telefoane, in jurul orei 9.30.
Unul dintre site-urile indisponibile in prima parte a zilei a fost cel al Altex, problemele fiind rezolvate ulterior. Compania a anuntat ca in primele ore ale zilei de vineri, prima zi a campaniei, in magazinele Altex si Media Galaxy s-au inregistrat vanzari de 15 ori mai mari fata de o zi obisnuita si ca se asteapta ca vanzarile din aceasta promotie sa depaseasca valoarea estimata iniţial, de 5 milioane de euro.
La momentul postarii acestei stiri (14.30) site-ul DOMO functiona cu dificultate. Unele dintre produsele care fac parte din promotie pot fi insa comandate si prin intermediul okazii.ro, unde sunt gazduiti o serie de comercianti online, inclusiv DOMO.
Interesant este faptul ca produsele postate de DOMO pe site-ul okazii.ro au o reducere mai mare de 20%, cat ofera retailerul la toate produsele in magazinele proprii.
Cumparaturi usoare, alegeri inspirate!
Update
PayU Romania: Black Friday a majorat cu 325% vanzarile magazinelor online
Magazinele online care au implementat promotii pe 23 noiembrie 2012 – Black Friday – si-au majorat vanzarile cu 325% fata de ziua anterioara, conform datelor din sistemul PayU. Fata de Black Friday din 2011, numarul mai mare de magazine participante la Black Friday a dus la o crestere a numarului de tranzactii de 104% pe 23 noiembrie 2012 fata de 25 noiembrie 2011.
Cele mai mari cresteri au fost inregistrate de segmentul IT&C, romanii cheltuind vineri cu 307% mai mult pentru produse din aceasta categorie fata de alte zile ale saptamanii trecute. Din acelasi segment provine si tranzactia cu cea mai mare valoare, insumand 6900 de euro.
Alte cresteri importante au avut loc si pe segmentul site-urilor de reduceri (61%), jucarii, carti, bijuterii (20%) in timp ce cresteri moderate au fost observate in categoria fashion (8%).
In ceea ce priveste valoarea medie a unei comenzi cu plata online, cresteri semnificative s-au manifestat in industria IT&C, de la 118 euro la 138 de euro, in timp ce pentru alte categorii de produse, cosul mediu nu a inregistrat evolutii semnificative.
„Inca de la ora 00:00 a putut fi observata directia in care va decurge anul acesta Black Friday. Inca din primele 5 minute, toate site-urile magazinelor online au fost blocate, QuickMobile confruntandu-se cu un numar de vizitatori pe site record. Confruntat cu 13.000 de clienti in acelasi timp pe site, QuickMobile s-a confruntat de asemenea cu probleme tehnice, viteza de navigare scazand pana aproape la zero. Serverul QuickMobile.ro a fost blocat imediat dupa miazanoapte, cand peste 2300 de clienti au dat refresh aproape simultan.
Serverul QuickMobile a fost repornit la aproximativ 1:00 am, dar viteza de navigare a ramas apropiata de zero. Aproximativ 7.400 de persoane au asteptat o ora pe site-ul QuickMobile, incercand sa dea refresh la pagina. Cei mai persistenti au reusit sa achizitioneze produsul dorit, asteptand pana la o ora dupa finalizarea comenzii pana ce aceasta a fost incarcata. Intr-o astfel de atmostfera, QuickMobile a inregistrat peste 3.000 de comenzi pana la ora 7:00; pana la ora 9:00, vanzarile au depasit valoarea unei luni obisnuite. Apogeul a fost in jurul orei 2 cand se inregistrau peste 10 comenzi/minut.
Cifrele pentru restul zilei sunt la fel de impresionante, iar rezultatele sunt peste asteptari. Conform Google Analytics, pana la ora 18:00 au fost inregistrate peste 130.000 de vizitatori pe site. “Black Friday decurge exceptional, nu ne asteptam la un val atat de mare de cumparatori. Ma bucur ca romanii apreciaza eforturile noastre de a aduce cele mai mari reduceri din tara si din istoria Black Friday” declara Matei Tiboc, directorul diviziei online QuickMobile.
QuickMobile a inregistrat un succes in aceasta editie de Black Friday si anunta o continuare a evenimentului pe toata durata weekendului, sub denumirea de Black Quickend.”
Flanco a vandut de 12 mil. EUR
Flanco a anuntat ca a avut vanzari de 55 milioane lei (12,1 milioane euro la cursul BNR de vineri). Cele mai cautate produse au fost televizoarele cu ecran plat, notebook-urile, tabletele, aparatele foto, maşinile de spalat si produsele electrocasnice incorporabile.
In 2011, reţeaua de magazine Flanco a raportat pentru Black Friday incasari de 30 milioane pentru un numar de 60.000 de clienti. Televizoarele 27%, notebook-urile 16% si masinile de spalat rufe 10% au fost cele mai cerute produse in Black Friday in Romania, reprezentand peste 55% din totalul vanzarilor (valoric).
Altex & Mediagalaxy au vandut de 15 mil. Euro
Chiar daca site-ul a fost blocat deseori in cursul zilei de de 23 noiembrie 2012, cu mesaje de genul „Revenim in curand. Suntem in depozit, mai aducem produse”, Altex – impreuna cu MediaGalaxy – a reusit sa vanda produse de 15 mil. Euro in cele trei zile de campanie Black Friday”.
„In topul vanzarilor s-au situat televizoarele LED, frigiderele, masinile de spalat, urmate de laptopuri si tablete. Dintre cele trei zile de vanzari, cel mai mare volum a fost inregistrat in prima zi, pe 23 noiembrie, cand vanzarile au ajuns la 6 milioane de euro”, potrivit comunicatului de presa al companiei.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: