Numărul tranzacțiilor realizate cu cardul salvat a reprezentat 63% din plăți, în creștere cu 31% față de ediția precedentă.
Potrivit PayU GPO România, liderul plăților online, în ziua de 8 noiembrie 2024, la comercianții parteneri care au desfășurat campania de Black Friday, s-au înregistrat peste 1,15 milioane de tranzacții, cu o valoare totală de circa 660 mil. RON.
Din datele PayU GPO, valoarea totală a volumelor tranzacționate a crescut cu 21% față de anul trecut, iar cea mai mare sumă raportată în perioada de referință s-a ridicat la peste 75.000 RON, la ora 09:20, pentru produse din categoria IT&C.
În plus, potrivit companiei, în minutul de aur al Black Friday 2024 au fost înregistrate peste 8.200 de tranzacții, categoriile dominante fiind IT&C, home & deco, beauty, articole pentru copii, fashion și vouchere la restaurante în aplicații de delivery.
Valoarea medie pe tranzacție a fost de 573 RON, de trei ori mai mare față de valoarea medie a tranzacției plătite în online în primele 9 luni ale anului. În plus, și valoarea medie a tranzacției cu plata în rate a crescut – 932 RON, cu 44% mai mare față de media dintr-o zi normală.
Plățile în rate au reprezentat aproximativ 30% din volumul total procesat, marcând o creștere de 33% față de Black Friday 2023. Totodată, datele PayU GPO arată o ascensiune de 73% a volumelor tranzacționate prin Apple Pay și o creștere de 36% prin Google Pay, comparativ cu ediția anterioară.
De Black Friday 2024, 15% din tranzacții au fost plătite cu carduri emise în afara țării, de 13 ori mai mult față de ediția precedentă. Topul țărilor din care au fost procesate plăți, după banca emitentă, au fost Lituania, Regatul Unit și Belgia.
„Black Friday 2024 dovedește încă o dată că românii așteaptă această zi în care beneficiază de reduceri la comercianți și planuri de rate extinse care nu sunt disponibile în cursul anului. Volumul tranzacționat confirmă comportamentul românilor de a se pregăti cu produsele salvate în lista de favorite, de a-și salva cardul și urmărirea campaniilor de rate de la bănci sau instituțiile financiare. Dacă în trecut am observat un interes major pentru produsele IT&C, anul acesta vedem o diversificare a preferințelor, iar consumatorii aleg din ce în ce mai mult produse din categorii variate, mult mai uzuale. Împreună cu partenerii noștri, am lucrat intens pentru a ne asigura că procesul de cumpărare se desfășoară fără probleme, oferind consumatorilor o experiență plăcută, sigură și ușor de navigat,” a declarat Elena Gheorghe, Country Manager PayU GPO România.
__________
PayU GPO România, lider în servicii de plată online, face parte din grupul global PayU GPO care operează în peste 40 de țări. Cu o expertiză solidă în piața locală, compania oferă comercianților soluții complete de plată și acces integrat la piețe internaționale din întreaga lume.
În cei 20 de ani de activitate în România, PayU a contribuit semnificativ la dezvoltarea comerțului electronic prin soluții inovatoare precum plata cu un singur click, plăți recurente, rate, rambursări instant, Google Pay, Apple Pay și credite online de tip Buy Now, Pay Later sau Slice, marketplace și transferuri instant pe baza tehnologiilor Visa Direct și MoneySend. Printre clienții săi strategici se numără eMAG, Altex, FashionDays, Flanco, Orange și Vodafone.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: