Biletele de transport in comun vor putea fi platite prin SMS si in Cluj-Napoca

22 aprilie 2014

Incepand cu 1 iunie a.c., clujenii si vizitatorii care aleg sa circule cu transportul in comun in municipiul Cluj-Napoca vor putea cumpara biletele si prin SMS. Clujenii nu erau straini de platile prin SMS in spatiul public intrucat aceasta modalitate a fost introdusa pentru parcari inca de anul trecut, incepand cu 26 noiembrie 2013.

“Compania de Trasport Public Cluj-Napoca (fosta RATUC) a demarat procedurile in vederea implementarii sistemului de plata prin SMS, astfel incat sa facem inca un pas spre ceea ce numim „Cluj-Napoca – Smart City” – utilizarea tehnologiei pentru imbunatatirea serviciilor destinate cetațenilor si, in general, a vietii de zi cu zi a clujenilor”, a declarat primarul Emil Boc.

„De la 1 iunie, clujenii vor putea cumpara biletele pentru transportul in comun, pentru autobuze, troleibuze si tramvaie, prin sms, astfel incat si acest domeniu sa beneficieze de tehnicile smart-city. Dupa parcarile din zona centrala, unde am introdus un sistem similar de plata prin sms, iata ca se vor putea cumpara prin sms bilete de transport in comun pe mijloacele Companiei de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca. Intram in linie dreapta cu modernizarea IT la nivelul municipiului”, a mai adaugat Boc, citat de Mediafax.

In acest moment, in tara sunt cateva orase care au implementat plata prin SMS a calatoriei in transportul public. Primul dintre ele a fost Alba-Iulia, care la inceputul lunii decembrie a anului trecut a marcat deja trei ani de la implementare. Din datele Simplus Invest, compania care a implementat sistemul la Alba-Iulia, in premiera nationala, se pare ca plata prin SMS a fost foarte bine primita de catre public, rata de adoptie in randul calatorilor fiind de peste 12%.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?