Banca Transilvania si Western Union permit romanilor transferuri de bani prin telefonul mobil

12 noiembrie 2013

Dupa ce in 2012 a lansat, in premiera nationala, serviciul de transfer de bani prin Internet Banking, iar in 2010 a marcat o premiera mondiala, prin lansarea serviciului de transfer de bani prin bancomat, BT lanseaza astazi – tot in premiera nationala – serviciul de transfer de bani prin intermediul telefonului mobil. De fiecare data partenerul a fost Western Union.

Serviciul se acceseaza de pe un telefon mobil, browser-based (www.bt24.ro) si functionand pe majoritatea tipurilor de telefoane mobile (standard si smart phone). Accesul se face pe baza de user si parola – aceleasi ca in cazul folosirii serviciului de internet banking – sau pe baza de token. Autorizarea tranzactiei la final se face la userii care au token, pe baza de token, iar la userii care au autorizare pe SMS, pe baza de parola.

Noul serviciu de transfer de bani prin mobile banking permite trimiterea si primirea de bani prin Western Union Money Transfer in si din Romania si/sau strainatate prin BT24 Mobile Banking, mBT24 (www.bt24.ro) al Bancii Transilvania. Astfel, clientii bancii pot opta sa faca transferuri financiare direct de pe telefonul lor mobil, banii ajungand sau putand fi primiti in doar cateva minute din reteaua de 515.000 de locatii ale Agentilor Western Union din 200 de tari si teritorii din intreaga lume.

„Prin lansarea transferurilor de bani prin Mobile Banking extindem si facilitam accesul clientilor din Romania la serviciile Western Union, in linie cu strategia noastra globala de evolutie intr-o companie multi-canal, multi-produs. Ne dorim sa punem la dispozitia consumatorului accesul digital la serviciile Western Union, alaturi de serviciul nostru clasic de transfer de bani”, spune Gabriel Sorbo, Director Regional Western Union Italia, Spania, Romania, Grecia, Bulgaria, Portugalia, Malta si Cipru.

Serviciul este accesibil clientilor Bancii Transilvania 24/7, putand fi folosit de cei care care au un cont deschis in Lei, Euro si/sau USD. Clientii pot trimite bani atat in strainatate, in reteua globala Western Union, cat si in Romania, direct din conturile personale, prin serviciul Mobile Banking mBT24. Se pot, de asemenea, primi sume de bani trimise prin Western Union din reteaua internationala sau locala, care vor fi virate direct in conturile personale ale destinatarilor.

In cazul trimiterilor de bani prin serviciul de Mobile Banking mBT24, intr-o prima faza, clientii pot efectua transferuri catre beneficiarii pre-definiti pe Gold cardul Western Union. In faza a doua, estimata sa fie implementata pana la sfarsitul acestui an, va fi lansata si o aplicatie pentru smartphone si tablete care va permite transferul catre orice beneficiar, in cazul trimiterilor de bani.
Gold!card, emis de Western Union, ajuta la identificarea, in BT, a unei persoane inregistrate anterior in sistemul de transfer de bani al Western Union, tranzactia avand loc astfel mult mai rapid.

Cum functioneaza noul serviciu WU de transfer de bani prin Mobile Banking
Pentru a trimite bani prin serviciul Western Union prin Mobile Banking – mBT24, clientii trebuie sa aiba un cont in Euro, USD si/sau Lei deschis la Banca Transilvania, sa detina un telefon mobil si sa fie abonati la serviciul de Mobile Banking al Bancii Transilvania.
De asemenea, clientii trebuie sa detina un gold!card emis de Western Union pentru a putea selecta beneficiarul transferului dintr-o lista predefinita. In vederea efectuarii tranzactiei, clientii mai trebuie sa accepte termenii si conditiile aferente transferului, sa selecteze tara de destinatie, sa introduca suma transferata si valuta la destinatie.
Odata cu finalizarea tranzactiei, contul clientului este debitat cu suma trimisa si comisionul aferent tranzactiei. Banii trimisi vor fi disponibili la destinatie in cateva minute.

Pentru a primi bani prin prin serviciul Western Union Mobile Banking – mBT24, destinatarul trebuie sa aiba un cont in Lei si/sau Euro sau USD la Banca Transilvania, sa fie abonat la serviciul de Mobile Banking al Bancii Transilvania si sa cunoasca detaliile tranzactiei Western Union: MTCN-ul (Money Transfer Control Number), suma trimisa, valuta in care a fost trimisa si tara de origine. Clientul trebuie sa selecteze serviciul Western Union, sa citeasca si sa accepte termenii si conditiile aferente transferului si sa introduca detaliile tranzactiei. Apoi banii sunt virati direct in contul clientului.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?