Banca Transilvania a bugetat pentru 2014 investitii in IT si carduri de 12,5 mil. Euro

2 mai 2014

Planul de investitii al Bancii Transilvania aprobat de Adunarea Generala a Actionarilor pentru 2014 are alocat un buget de aproximativ 110 mil. RON. Investitiile IT si cardurile, reprezinta mai mult de jumatate din bugetul alocat (56 mil. RON), depasind cu mult investitiile in sucursale si cladiri (aproximativ 42 mil. RON).

Banca Transilvania a incheiat anul 2013 cu un portofoliu de 2,06 mil. carduri, in crestere cu 7,3% fata de 2012, dublu fata de media de crestere a pietei (3,2%).


Portofoliul de carduri proprii a generat 65,15 mil. tranzactii, in valoare de 25.267,40 mil. RON. Banca a fost unul dintre cei mai dinamici emitenti, inregistrand o crestere la tranzactionare de 15% la numar de tranzactii si 14,5% la volumele exprimate in RON.

Banca Transilvania a inregistrat rezultate foarte bune si pe zona de online banking: cea mai mare rata de crestere a numarului total de clienti BT24, cea mai mare crestere a numarului de clienti persoane fizice, cel mai mare numar mediu/trimestru de clienti activi companii, respectiv cea mai mare rata de crestere a numarului mediu de clienti activi.

BT & Online banking, cateva cifre:
• Aproximativ 425.000 clienti – locul 5 in piata cu o cota de 13%
• 7,24 mld de tranzactii în 2013 prin platforma de internet banking BT24 , locul 3 in piata
• 54% media de clienti activi pe online banking BT, peste media pietei (care este in jur de 32%)
• aproape 70.000 de clienti BT Mobile Banking, locul 3 in piata de profil

In cursul anului trecut, Banca Transilvania a investit foarte mult in lansarea de servicii si produse, fiind cea mai activa banca la acest capitol. Functionalitatile noi introduse de banca serviciului BT24 Internet Banking si Mobile Banking au insemnat:

iTransfer: este o alternativa la plata online cu cardul sau la cash on delivery. Solutia ofera clientrilor utilizatori de BT24, care achizitioneaza produse din magazinele online, sa platească direct prin Internet Banking BT;

BT24 Facturi: o varianta simplificata de Internet Banking, disponibila gratuit, care permite atat efectuarea de plati la utilitati, cat si vizualizarea online a contului bancar. Poate fi achitionat online de catre client, de pe siteul bancii, fara sa mai fie nevoie deplasarea la banca.

Plati prin email / SMS: au aceleasi caracteristici funcţionale ca in cazul Facebook Payments, insa este necesara, pentru trimiterea de bani, mentionarea in BT24 a email-ului sau a numarului de telefon al destinatarului.
Western Union pe Mobile Banking, prin BT24: premiera nationala;

Facebook Payments: premiera nationala care consta in introducerea in cadrul BT24 Internet Banking a optiunii de plati prin Facebook. Folosind acest serviciu, clientul BT24 nu mai este nevoit sa introduca datele beneficiarului, ci acesta este selectat din lista de prieteni de pe Facebook. Transferul de bani se proceseaza doar in momentul confirmarii datelor de plata de catre destinatar, iar platitorul si beneficiarul primesc confirmarea de procesare a platii.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?