Aproape 6 din 10 clienți împrumută sume mai mici decât cele disponibile după scorare – studiu

28 iulie 2022

In 2021, aproximativ 30% dintre clienții Provident Financial Romania au luat de la aceasta institutie primul împrumut din viața lor

63% dintre clienții Provident Financial România se declară îngrijorați de situația din ultimul an și mai bine de 7 din 10 clienți spun că pandemia, creșterea prețurilor sau conflictul din Ucraina au avut un impact direct asupra vieților lor.

Astfel, 48% dintre clienți au declarat că sunt preocupați de creșterea prețurilor, de sănătatea membrilor familiei (40%) sau de posibilitatea unei crizei economice (39%). Tot printre principalele preocupări se numără și teama în ce privește supraaglomerarea spitalelor sau lipsa de medicamente (39%) ori probabilitatea scăderii veniturilor (37%).

În ce privește cheltuielile, dacă în 2021 57% dintre clienți declarau că acestea au crescut, anul acesta numărul celor care au simțit o creștere a cheltuielilor în ultimele 12 luni a crescut la 77%.

Așteptarea clienților pentru perioada următoare este ca și pe viitor să vadă o creștere a prețurilor la alimente și medicamente. 66% dintre ei declară, de altfel, că aceasta este principala îngrijorare.

In acest context, se observa un comportament mai responsabil in randul celor care contracteaza imprumuturi astfel încât rata să nu le creeze dezechilibre financiare . „Aproape 6 din 10 clienți împrumută sume mai mici decât cele disponibile după scorare,” spune Florin Bâlcan, directorul general al Provident Financial România.

„Modelul nostru de business ne permite să vedem lucruri dincolo de cele care încap într-un proces de scorare și să fim alături de clienții noștri și cu sfaturi, astfel încât să ia decizia de împrumut potrivită pentru bugetul lor. Mai ales că anul trecut, de exemplu, aproximativ 30% dintre clienții noștri au luat de la noi primul împrumut din viața lor,” a mai adaugat Florin Bâlcan.

_____________

Pentru al treilea an consecutiv, Provident a derulat studiul „Customer Pulse Survey”, cu scopul de a înțelege nevoile clienților săi, dar și principalele surse de îngrijorare ale acestora, având în vedere contextul macroeconomic și social actual.

Studiul a fost realizat pe un eșantion de 698 de respondenți, clienți ai Provident Financial România, iar datele au fost culese în perioada mai-iunie 2022.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Mihai Draghici – CEO PayByFace

„Dupa ce oamenii creeaza un cont PayByFace si au adaugat cardul, selfi-ul si PIN-ul, si au avut un pic de curaj sa se duca sa incerce, daca au incercat o data plata prin recunoastere faciala nu mai folosesc altceva (n.r. ca modalitate de plata). 80% dintre ei numai asta folosesc. Le place la nebunie.” 

Afla aici rezultatele in adoptia platii prin recunoastere faciala.

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?