[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Antonia, primul functionar public virtual din Romania bazat pe inteligenta artificiala, trece in etapa de holograma

19 iunie 2019

Antonia, primul „funcţionar public virtual” din România, dezvoltat de Primăria Cluj-Napoca, trece în etapa de hologramă, scrie ZF.  Proiectul a fost lansat in aprilie 2018, are o durata de 30 de luni, si costă 3,4 milioane de lei, din care 98% este finantare nerambursabila din partea UE . Antonia procesează in prezent peste 90 de tipuri de cereri, fata de 60 la debut.

Viceprimarul Dan Tarcea a declarat, marţi, la finalul şedinţei Consiliului Local, că timpul de răspuns al cererilor procesate de Antonia este mult mai mic pentru că nu se pierde timpul cu depunerea actelor la registratură; cererile sunt lansate în format digital, fiind repartizate către funcţionarii Primăriei Cluj-Napoca.

La momentul lansarii Antoniei, in aprilie 2018, primarul Emil Boc se astepta ca timpul de răspuns la cererile contribuabililor se va reduce cu 40%. „Până acum media era de 28-30 de zile, acum sper să coborâm la 20.”

„În cea de-a doua etapă, încercăm ca Antonia să funcţioneze şi sub formă de hologramă, acesta fiind elementul surpriză al perioadei următoare. Depinde de modul cum vom putea rezolva problemele tehnice, astfel că nu pot estima timpul când va fi funcţională Antonia în noua formă”, a spus Tarcea.

La conferinta de presa din aprilie 2018, primarul Clujului spunea ca nu stie cum va arata holograma. „In acest moment se strâng propuneri despre viitoarea formă și voce a funcționarului virtual.”

Primul funcţionar public virtual din România, Antonia, a fost lansat în 15 aprilie 2018. Antonia dirijează cererile online ale cetăţenilor şi îi ajută 24 de ore din 24 în rezolvarea problemelor cu municipalitatea.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?